10 май 2011

БЕЛАДЖО / Bellagio / - перлата на езерото КОМО в ИТАЛИЯ






БЕЛАДЖО / Bellagio / -
да ви призная, не знам това всъщност  приказка ли беше,
сън ли беше, или наистина го имаше......
толкова ми се стори нереално  красиво...
Ама ей го на, снимала съм го криво-ляво, май е било реалност!


Едва се настанихме в хотела, който между другото, макар и семеен 3-звезден, беше едно истинско дизайнерско бижу  и изпипан перфектно във всеки детайл.......
и отпрашихме към
VILLA MELZI

Вила Melzi е построена между 1808 и 1815 г по проект на архитект Giocondo Albertonelli и по поръчка на Francesco Melzi, който е бил виден Италиански политик, приближен на Наполеон. Вила Melzi е създадена със семпли  и строги нео-класически линии:






Парка на вилата е първият пример за английски тип  градина на   езерото Комо .



Стендал е писал  страници от своите романи в тези градини. Тук Ференц Лист е композирал Данте соната, въодушевен от изящната статуя на Данте и Беатриче в парка:



Осеяно е с паметници на изкуството, египетски статуи  и артефакти. Потапяш се в магията на  редки екзотични растения, пищни дървета, живи плетове от камелии, цели поляни  с азалии и гигантски рододендрони, много цветя и  извисяващи се в небето кедри.....разнообразието е изумително, един истински ботанически рай....





Да, в градините на вила  Melzi беше приказка, но какво беше очудването ми, когато цветната приказка продължи и по крайбрежната улица  на Беладжо.....




Наричат Беладжо  един от най-красивите градове на Италия и  на Европа. Истината е, че има някаква романтика, страхотна романтика, която пърха във въздуха наоколо и която те завладява бавно, но  сигурно, ....като магия......!


А това са уличките в старата част на Беладжо - тесни, калдъръмени, кокетни и очарователни....




......със страхотни магазинчета, по които женската част се захласна, разбира се.....и не мина без покупки!




Искам и аз да остарея по този начин......


Дори съм си набелязала няколко подходящи пейчици за тази цел:




Горе на високото е вила Serbelloni, която в момента е собственост на фондация Рокфелер и се използва за научни обучения и събития.





Хора и улици,
град като град ...,
се пееше в една песен.....
Да, ама НЕ ....съвсем....!
Това са къщите на местните в по-новата част на селището, но и те в пълен унисон с красотата наоколо.... 


Всъщност през доста села и градове минахме в  Италия, все в област Ломбардия,
 и навсякъде,
дори в най-забутаните,
дърветата бяха подрязани  "по последна мода",
живият плет и храстите оформени фигуративно,
моравите ослепително зелени,
 а цветята.....искрящи и с  буен цъфтеж!
Тия италианци в изкуство и дизайн  нямат равни просто....!
И градините им,
и къщите им,
и хотелите им,
и хората по улиците,
и храната в чиниите им дори   -
всичко  е  красиво и стилно,  с изпипан детайл!
Дори ябълковите им градини бяха подрязани и подредени по изумителен начин!




Беладжо има едва 3000 жители. Тук и туристите, и местните се предвижват предимно с фериботи и лодки.

По този начин пристигнахме и се предвижвахме и  ние.....   От  курорта  Ливиньо, през множество тунели и покрай самото езеро, до    много китното село Варена, Varenna, откъдето взехме ферибот до  Беладжо  :


Фериботният транспорт е организиран перфектно . Големите фериботи - за хора и коли, порят водите на езерото  от  Беладжо до Варена, Каденабия и   Менаджо за 10-15 минутки.....А иначе по-малки ферита и лодки има до всички десетки селища на езерото.


Захласната от пейзажа наоколо,
ми се иска да забавя лентата максимално и приказката  да продължи.......
още малко поне!



Следващата ни спирка с ферибота е   селцето Тремеззо и вила Карлота
........очаквайте!


28 коментара:

  1. Е, как така успяваш винаги да ме заредиш с много-много хубави емоции! Благодаря, Пепеляшка! И аз вече си набелязах пейчица. Чакам следващата спирка, а през това време - ако разрешиш, ще споделя и с моите приятели твоя прекрасен разказ.
    Слънчев ден ти желая! Макар че при теб, имам чувството, че винаги е много слънчево! :))))
    Danybon

    ОтговорИзтриване
  2. Ей, поне си попътувахме с теб - невероятно място, разказ, снимки, всичко! Дълбок поклон!

    ОтговорИзтриване
  3. И аз се захласнах... Истинска красота!

    ОтговорИзтриване
  4. Ирина Кралева10 май 2011 г. в 9:46

    "Райско място! Невероятно красиви снимки! Омая ме с приказката си..........и да не забравя, едната пейка е за мен! Ако остарея, искам и аз там "

    ОтговорИзтриване
  5. Данибон, Надежда, Тони,удоволствието е и мое от вашето гостуване тук.
    Ирина, да вземем още от сега да се курдисаме на някоя пейчица викам, за всеки случай- да си ги пазим.....

    ОтговорИзтриване
  6. Красота! Това с пейките ми напомни думите, че блоговете ни са съвременният еквивалент на раздумките по пейките на нашите баби :))

    Хубав ден, Мери :)

    ОтговорИзтриване
  7. Всеки гид може да ти завиди на занимателните и забавни разкази за толкова много красиви места! Благодаря ти от сърце, аз пътувам също много, но нито мога да снимам, нито да разказвам.Затова ти се възхищавам и гостувам тук често. Препоръчала съм и на всичките ни приятели. Благодаря ти, Пепеляшка!
    Богдана

    ОтговорИзтриване
  8. Приказка! И аз искам да остарея там- моля, запазете ми пейка:) Наистина всичко е великолепно- и градините, и дърветата, и пейките, и хората. Благодаря ти, Пепеляшка, за прекрасната приказка в снимки.

    ОтговорИзтриване
  9. Pozdravqvam te za taka dobre opisanite krasoti.Otdavna si mislq ,4e si si obarkala profesiqta,no sega ve4e sam sigurna.Trqbvalo e da stane6 pisatelka!

    ОтговорИзтриване
  10. и аз, и аз...по този начин!

    Цветно, красиво, като в слънчева мрежа - страхотно!

    ОтговорИзтриване
  11. Ех, добре че не е сън, иначе нямаше да му се наслаждаваме :)
    Прекрасно място!!!!
    Зареди ме със цвят и прекрасни емоции!
    Иначе и аз си "заплюх" една пейка!

    ОтговорИзтриване
  12. Пепеляшка, страхотен разказ и толкова цветни и слънчеви снимки! Аз си намерих място под глицинията :) Прекрасно пътешествие, а и аз попътувах с теб :)
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. аххххх! а ти тук ли си сега или си още там? :)))))

    ОтговорИзтриване
  14. Искам и аз...!!!
    Благодаря ти,
    усмихна ме и зареди с много красота и настроение.
    Поздрави и очаквам продължението, Диана

    ОтговорИзтриване
  15. Оооо, от Gran Hotel Tremezzo имам прекрасни спомени!!! Очаквам продължението от там;-) Чудесни снимки!

    ОтговорИзтриване
  16. Разкошно - и думите,и снимките,всичко!Благодаря,Мария!Досега мечтаех за Франция и Прованс,но след твоите снимки се замислям сериозно дали да не сменя дестинацията :)))

    ОтговорИзтриване
  17. Приказно красиво е, Мария! Благодаря ти, за невероятните снимки, интересния разказ и споделените впечатления! Сърдечни поздрави с пожелания за хубава нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  18. Марийче,както винаги-прекрасни картини с пракрасни разкази.Толкова красота има в това райско кътче на Италия-благодаря, че споделяш тези моменти от твоето пътуване с нас!

    ОтговорИзтриване
  19. Страхотни снимки на прекрасни места!С огромно удоволствие ги разгледах и ще следя блога с интерес!Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  20. Que pais más lindo tienes ,preciosas fotos ,muchas maravillas Dios nos ha dejado,gracias por mostrarnos y por los lindos mensajes,cariños ay abrazos,bendiciones.

    ОтговорИзтриване
  21. Тази част на Италия е прекрасна! Дано ми случи да я видяна живо вече!

    ОтговорИзтриване
  22. Vsichko e taka dobre predstaveno i razkazano otlichno.Golyama krasota.Tabiyat imat horata.Mnogo se smyah s zapazvaneto na peichicite....!!!

    ОтговорИзтриване
  23. Здрасти, Пепеляшката!
    Бяхме на почивка и искам да ти кажа че съм фатално влюбена в езерото и Беладжо-е няма такава красота и РАй!
    Обиколката ни беше- Падуа(прекрасен град), Милано( както и ти писа-нищо интересно), Монца(на пистата хвърлихме пъпчето на малкият ми син), езерото...нямам думи да изразя възхищение от природа, хора, къщи.... и Верона( и там също мн ми хареса)
    Инфото ти беше много полезно за нас!Благодарна съм ти хиляди пъти!
    Междудругото имам facebook , ако искаш да направим връзка.
    Поздрави и целувки от мен!
    Daniela Botsanovska

    ОтговорИзтриване
  24. Съвсем друго е когато вече всичко се раззеленява и цветята са цъфнали.Дори от снимките се вижда как всичко като че ли оживява и става по слънчево и весело.Поздравления за снимките разкошни са.Все едно са направени от професионалист,а може и така да е!Радвам се че ни пишете и споделяте,дано и за на пред да е така.До сега не съм пътувала с ферибот и силно се надявам да го направя това лято.Били сте големи късметлии, че сте посетили страна като Италия,удивителна е.Толкова романтична.

    ОтговорИзтриване
  25. Strahotno....mnogo se vpechatlih. Kak da si organiziram takava ekskurzia......iskaaaam


    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ЕЕ, не е много трудно - може с кола до там, може и с нискотарифни полети на Уизеър, само желание и възможност да има.....Пожелавам ви го от сърце!

      Изтриване