20 април 2011

Италианският курорт ЛИВИНЬО /LIVIGNO/ - Алпийска снежна приказка през април


Високо, високо,  в самото сърце на Алпите се е сгушило малко райско кътче,
наречено
ЛИВИНЬО /LIVIGNO/ .
Градчето е разположено  на слънчевите склонове на Алпийска Ломбардия и предлага гарантиран сняг и слънце  през целия ски сезон, който тук е от ноември до края на април.




Заради грандиозно стърчащите наоколо върхове, наричат Ливиньо  "Малкия Тибет".




Надморската височина на Ливиньо е 1816 м., но кварталът Трепале е разположен на  1900-2250 м., и е най-високото, постоянно населено място в Европа. Намира се до самата граница със Швейцария, близо до курорта Сейнт Мориц  /за Сейнт Мориц прочетете-ТУК /.






Дължината на   пистите  е 150 км., а лифтовете са 34 с  капацитет  46 000 човека на час. Някои от лифтовете стигат до 3000 м.надм.в. Но ние за 1 седмица не можахме да  обиколим всичките писти, макар че доста се постарахме.........А ако не ви стигнат  - можете да си купите комбиниран ски-пас, който вкл. всички писти на долината Valtellina , а  бихте могли да вкл. дори и   Швейцарските писти.


Как да ви опиша пистите, ширината на места е колкото няколко Софийски  околовръстни шосета. Представете си една мно-о-ого голяма , ама огромна Витоша, коята е цялата в писти....само че има по една такава планина от писти в двете срещуположни страни на селището, което е сгушено в долината между тях.... Не ме разбрахте, нали? И на мен ми е трудно да ви го обясня...
Така ми се насити погледа,  че от самолета на връщане, родната Витоша ми заприлича на купа сено.....


Известна съм, като голям патриот...да съм патриот, да съм патриот, колко да съм патриот!!
 Не чак толкова, че на бялото черно да кажа - грандиозна работа ви казвам! Докъдето ти стига погледа - писти, писти, писти.......размазани като масло по склоновете на планината.


Тук  моя милост се спусна и по черни писти - е, оказа се, че ако пистата е широка и перфектно обработена, цвета й няма кой знае какво значение.....


Много се изкефих, че тук е пълно с възрастни скиори, ама някои дори над 70 години...



Сутрин пистите са перфектно "облизани", цяла нощ се виждат светлинките на работещите машини.


Покараш, поизмориш се, па поседнеш да си починеш и пийнеш популярното тук  Бомбардино, което да те изстреля обратно на пистите....


Само че тук заведенията не са повече от пистите, както е у нас. Най -големите лифтове,  разположени на двете срещуположни височини на долината се наричат Каросело 3000 и Мотолино. И до тях се намират и по две заведения  - но огромни....




Тук кафето е 1 евро, както е и в градчето. И храната и напитките са толкова разнообразни, колкото и в градчето. А шампанското се сервира в изящни стъклени чашки, бирата и виното -  също....купона е страхотен, има дори музика на живо :


и танци на живо :

На който му писне от ските, може да си поиграе волейбол:

Има специални писти за бордисти, с различни екстремни  препятствия със сложни наименования......
Има специални пистички за дечица, с еленчета, елхички и мечета по тях..
Можеш да си засечеш и личното време на спускането, като участник в истинско състезание.
Има  екстри и за чакащите на лифта сополанковци :

 Целите Алпи са "напръскани" от ръката на природата  с красиви езера и стърчащи в облаците върхове. Разбира се,  и тук си имат  Lago di Livigno, което беше още замръзнало и не особено гостоприемно за разходка...

  Ливиньо е много трудно достъпно място, особено в зимни условия.  Затова властите още преди много години, за да привлекат повече туристи,  са му дали  статут на безмитна зона. Ама много безмитна, ви казвам....Тук цените бяха много по-ниски  от безмитните магазини на летището. И бензина е безмитен дори....
 
 
Такова разнообразие от напитки, шоколади, парфюми, очила, часовници, дрехи, обувки, ски-екипировка,  от най-най-високо качество, но само на една главна улица ...не бях виждала. ....





И  дрехи на най-елитните марки.  Гледаш автентична  дървена къщичка, а вътре какво се продава - Prada и компания....




 
  Казват, че  G - точката на жената се намирала в края на думичката    shopinG....Е, тук няма начин да не я нацелите - очакват ви 250 магазина на истински безмитни цени, успех!


 
Ливиньо предлага автентична атмосфера - чаровни  дървени къщи и  приказно изрисувани фасади. Те са в  съчетание със съвременна инфраструктура и  неподправено италианско гостоприемство . Градчето има малко над 5000 жители - щастливци!






 
И не стига че е безмитна зона, ами и градският транспорт е напълно безплатен. Автобусите минават точно през 9 минути и обслужват пътници по 4 линии до всяко кътче на селището и до лифтовете. Как ви се струва, осверипелите за печалби Банскалии да пуснат безплатен транспорт из града..- никой път!!



 
 



 
   Истинска Алпийска приказка.....
 



Нашият хотел се намираше до един от лифтовете и направо на една  от  черните писти, която наблюдавахме осторожно от самата ни спалня. Персонала беше изключително учтив и добронамерен, обслужването перфектно.От лобито и ресторанта се откриваше шеметна гледка към селището и Алпийските колоси.
А за храната - сещате се,
имам отделна публикация....изключително съм впечатлена:
MENTA E ROZMARINO, или моите впечатления от ИТАЛИАНСКАТА КУХНЯ

И едно клипче, точно за периода, в който  ние бяхме там:



                       Много снежен пост се получи......
вместо шарени яйца и козунаци, показвам ски-писти,
хи-хи.....
Но,
ви пожелавам Светли Великденски празници !
С много слънце, усмивки и цветове!
 С много аромати и вкусове!

11 коментара:

  1. Ихааааааа красота!!!!:D
    Мои приятели бяха тази година там на ски и са останали с абсолютно същото впечатление!Замислям се доста за догодина ;)
    Поздрави и весели великденски празници!:D

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотно завиждам....

    ОтговорИзтриване
  3. Е, в Кападокия тръгвам след няколко дни, но тук не можеш ме зариби - не съм скиор, макар че искам и аз в Алпите, но ще чакам поста за езерото - виж там още от сега съм сигурна, че искам да ида!
    Иначе за празниците ще правя твоите пъдпъдъци, една приятелка имала запаси във фризера от баща-ловец, дано успея да направя това невероятно произведение на изкуството!
    Хубави празници и на теб, Пепеляшка!

    ОтговорИзтриване
  4. Le foto sono meravigliose. I testi mi hanno portato ad un posto stupendo. Grazie e auguri di una Pasqua serena e piena di armonia!

    ОтговорИзтриване
  5. Мария, страхотна Алпийска приказка :)
    Весели и цветни празници!

    ОтговорИзтриване
  6. Еее, Мария, страхотно сте си изкарали! От това, което разказваш и от местата, на които аз съм била, си правя извода, че почти навсякъде в Алпите човек може да има чудесна ваканция с много сняг, излизани широки писти и всичко останало....
    Аз също съм патриот, но си права- на бялото не може да се каже черно.
    Хубави и щастливи празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Очарована съм, Мария -
    Благодаря за тази снежна приказка!
    Вълшебно е ... очаквам продължението
    Светли, щастливи и благословени Великденски празници, Диана

    ОтговорИзтриване
  8. Приказно, както всичко при теб е Мария! Благодаря ти, за чудесните снимки, разказ и глътка свеж Алпийски въздух!
    Весели празници ти желая!

    ОтговорИзтриване
  9. Чудесно изглежда! Аз честно казано не се вълнувам много от зимните курорти, защото не карам ски, но наши приятели скоро се върнаха от Ливиньо и също са с много положителни впечатления.
    А Комо е една от най-красивите за мен части на Италия!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Марийче,
    чудесен курорт!
    Ах, как ми се прииска и на мен... Ще взема да се замисля за една "нова разходка", пък дано ме огрее!
    Отново много впечатляващ разказ и прекрасни снимки!
    Пренесох се и аз и много, много ми се прииска да съм там!!!
    Вера

    ОтговорИзтриване
  11. На доста високо място сте били.Не знаех, че това е и най високата точка в Европа като тип курорт където хората мгат да си прекарат една невероятно зимна почивка.Снимките,които сте качили са страхотни и от сега вече плаувам екскрузията си за края на годината да бъде там.Много искам да се нуча да карам ски, пък и в една хубава и топла хижа с камина би било и романтично пътешествие.Научих много факти благодаря.

    ОтговорИзтриване