03 декември 2010

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 2, село Гьореме


КАПАДОКИЯ -
един фино изтъкан  килим от различни култури, 
цивилизации и религии, 
ориенталски вкусове,
 природни скални образувания и
чудеса от човешко трудолюбие.
Една  скална  драперия, спираща дъха.....



Този  зрелищен  ландшафт се е оформил преди десетки милиона години, при изригването на 3 вулкана - Erciyes (3916 м), Hasan (3268 m) и Gulludag, когато стичащата се лава е покрила площ над 20000 кв.м. През годините  този вулканичен камък, наречен туф е бил подложен на ерозия от дъждове  и  силни ветрове, и така се образуват уникалните  скални образувания, които хората оприличават на комини, феи, хора, животни....
Някои наричат пейзажа лунен, не съм стъпвала на Луната, но съм сигурна, че тук, в Кападокия  /всички пътеписи - ТУК./,  гледката е по-вълнуваща.




Но....нека започна от началото.
 Посред нощ влязохме в
 село ГЬОРЕМЕ
и като видяхме първата пищно осветена скала всички ахнахме.....но не знаехме какво всъщност ни очакваше.....
Хотела ни изглеждаше така отвън:


Но вътре стаите си бяха буквално издълбани в скала, но пък с всички удобства. Прозорец имаше един в предверието на стаята, но вътре - йок!  Почувствах се в началото, като Флинстоун, или може би като Уилма, или като всички пещерни хора взети заедно....Но, всъщност се оказаха 4 забавни нощи, тематично допълващи невероятното ни пътуване....



А  на сутринта, се качих на терасата да пия кафе,


събудена точно в 5 сабахлем от електронния глас на имама, идващ от близката джамия:

И други вече пият кафе:


А около хотела, намиращ се на

ме приветстваха огромни  скали за добрутро.....





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  А по-късно, представите ми за сюрреалистичен пейзаж, и защо аджеба е намерил  почва точно в Анадола, съвсем се объркаха.....
- от летящите сутрин балони над селцето, за тоз мой адвенчър - друг път....:
 


 
- от невероятно красивата  комбинация  3 в 1  -  скали, грънци и балони в нереална картина :
 






- тук дори полицията се помещава в скала:
 
- романтично издълбани навсякъде орнаменти /тези са на нашия хотел/, скалата е много мека и се поддава на обработка:

- Гьореме by night - спокойно и пищно осветено, само  коте може да измяучи в тишината...







Първата разходка беше до близкото селце
ЮЧХИСАР,
забележително със своята крепост - гигантска 100 метрова скала, намираща се на около 1300 м.надм.в  и стърчаща живописно над селцето:


Човешката ръка е издълбала в скалата множество тунели, коридори, стълби и помещения.

Гигантската канара е най-високата точка в областта и предлага уникален поглед над Анадолското плато. Вижда се дори връх Ерджиес - най-големият виновник за тази скална драперия....



Селцето е малко, като повечето наоколо.



Почивка  на чаровна тераса с турско кафе, сервирано в типична Кападокийска керамика ,

откриваща също шеметни панорами:






А, и моя милост, едва смогваща да гледа, да снима и диша едновременно...

Следват продължения :
за разходките в невероятните долини на Кападокия и други селца,
за това как летях с балон,
за подземните градове на Кападокия,
и за още чудеса.......
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Прочетете още :
ЛОКУМЕНАТА УСМИВКА на ОРИЕНТА

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КОНИЯ, градът на ТАНЦУВАШИТЕ ДЕРВИШИ

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - град ЕСКИШЕХИР

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 1

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 3, Подземният град ДЕРИНКУЮ

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 4, Музей на открито-Гьореме

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 5 , РОЗОВАТА ДОЛИНА

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 6, Долината на фалосите...и други подобни истории.....

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 7 , ДОЛИНАТА ЗЕЛВЕ

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 8, ПОЛЕТ С БАЛОН над Чавушин

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 9, ДОЛИНАТА СОАНЛЪ + финално клипче

21 коментара:

  1. Благодаря за чудесата, които показваш! Уф, как ти завиждам за стаята в скалата! Сигурно е било супер experience!

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотни снимки! Чудно пътешествие :)
    Благодаря, че ги сподели.
    То ясно, че всички завиждаме....:))))

    ОтговорИзтриване
  3. Удоволствие бе за мен, да се пренеса там, където ме заведе постинга ти по един неповторим, пленяващ въображението и сетивата начин.

    Браво!

    ОтговорИзтриване
  4. изобщо не съм и подозирала за съществуването на такова вълшебно място!!! името Кападокия бях чула, но мислех даже, че е в Гърция някакъв курорт.
    Благодаря за разказа, Пепеляш, много красиви снимки, представям си колко си искала направо да изядеш тоя извънземен пейзаж :))))

    ОтговорИзтриване
  5. Невероятно място:)
    И аз съм очарована и изненадана!
    А и си направила страхотни снимки!
    Благодаря за удоволствието,Мария и
    чакам продължение!
    Слънчев уикенд!

    ОтговорИзтриване
  6. Моля те, Мария, пиши по-бързо продължението...
    Очарована съм -
    невероятно място, впечатляващи снимки и преживяване.
    Благодаря за това удоволствие,
    поздрави, Диана

    ОтговорИзтриване
  7. darkslayer,Nightwish El,valsodar,Ясмина, Дани, радвам се,че моят разказ ви доближава поне малко до тази извънземна картинка.
    Диани, хората що коледни сладки изпекоха, а аз още пътеписи пиша, но това ми доставя повече радост от правенето на сладки..пък и нали децата са им майсторите! Все ще направят нешо!
    Усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотни снимки. На моменти се чудя на една и съща екскурзия ли бяхме :)

    ОтговорИзтриване
  9. Хи-хи, Наталия,усмихна ме за лека нощ! Е, на една екскурзия бяхме, ама някой сладко спинкахте, когато аз крачех по сокаците.....
    Поздрави на семейството!
    Мария

    ОтговорИзтриване
  10. Ако не бях ходил на това удивително място, щях да помисля, че това са някакви фантасмагории....обаче аз бях само за един ден и не съм видял толкова много неща, а и явно ти имаш оченце и улавяш моментите по страхотен начин.
    Браво!
    И.Т.

    ОтговорИзтриване
  11. Изглежда като сън...
    Не съм и предполагала,че е толкова красиво!
    Желанието ми да посетя това място се засилва с всяка следваща снимка и дума.
    С нетърпение чакам продължението - особено за летенето с балон и за подземните градове.
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  12. Страхотен пост, просто нямам думи....

    ОтговорИзтриване
  13. Не се разписах в предишната публикация, но да знаеш, че съм тук, чета и се радвам на всичко, което си показала от това сюреалистично място. В момента съм в процес на обмисляне, точно кога и как да се занеса до там:)

    ОтговорИзтриване
  14. Не пътепис, а една малка сбирка от незабравими преживявания!

    Завиждам ти Мария, но съвсем усмихнато, ти знаеш.

    Благодаря ти много! Искам още такова! :))

    ОтговорИзтриване
  15. Ей, напълниха ми се очите и сърцето....браво!

    ОтговорИзтриване
  16. Невероятни изживявания :) и невероятно представени!!! Фантастични снимки!! Обиколила съм Егейското и Средиземноморско крайбрежие на Турция, но тук не съм била - за съжаление...

    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  17. Мария, много ти благодаря за този разказ! Преди години по случайност се озовах в Кападокия и бях шашната от красотата на скалните градове и църкви, но така населено място там не сме разглеждали както разказваш тук. Много ми хареса къде се помещава полицията. Като от Флинстстоун е, наистина :). Ще очаквам и следващите ти включвания. Т.н. от нас Анадол се оказа прекрасно място за посещение в днешно време. Поздрави и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  18. A DOMASHNOTO VINO OPITA LI? ZA SAJALENIE VINNATA KULTURA E UNISHTOJENA V TURCIA I EDINSTVENO V TOZI RAYON IMA OSTATACI OT DREVNATA ANATOLIISKA KULTURA.MOJE BI ZARADI JIVIALITE HRISTIANI PO TEZI MESTA ,KOITO SA SAJALENIE SA PO4TI IZ4EZNALI.NO VINOTO SI STRUVA .ZA MOMENTA E EDNO OT NAY DOBROTO VAPREKI NOVITE LOZOVI MASIVI V PAMUKKALE I IZMIR :))))

    ОтговорИзтриване
  19. Анонимен, домашно вино нямах честта да опитам....за жалост! А това, което опитах не ме впечатли- но то в никакъв случай не беше от скъпите и лимитирани серии Кападокийско вино.
    Благодаря ти за интересните коментари.

    ОтговорИзтриване
  20. Пътеписът е много интересен, даже смятам, че е крайно време да го посетя, но не ми стана ясно с какво превозно средство си отишла там ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз бях в Кападокия организирано с автобус, дори в последния пътепис №9 давам координати на фирмата.Иначе би могло да се комбинира и със самолет до Анкара и оттам с кола, има и летище в големия град в областта, но до там с прикачвания...е, може и с кола от Бг, разбира се, ако има ентусиасти за щофиране. С пожелание да посетите Кападокия скоро - струва си страхотно!

      Изтриване