09 ноември 2010

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 1


Преди години бях пощуряла по Италия  и един слънчев ден съпругът ми рече така: "Жена, нали все Италия ти е в главата, виж какъв сайт съм ти намерил - разходка в Италия от сателита, кеф ти да си крачиш по улиците на Рим, кеф ти да видиш музеите къде са, кеф ти Тоскана, кеф ти паркове, плажове, гондоли...да не се тръшкаш все по таз Италия!" Така ли било, викам си аз!!......И империята отвръща на удара..... .. "Мъжо, нали все секс ти е в главата, намерила съм ти тук едно сайтче - кеф ти руса, кеф ти чернокоса, кеф ти червенокоса, голи и  полуголи, кльощави и закръглени, мацки всякакви, да спреш вече да ме занимаваш!...." Много се смяхме тогава!!
Та и аз по подобен начин ще ви изработя.......затова :

Hos geldiniz!
Welcome!
Добре дошли!
На едно виртуално пътуване в КАПАДОКИЯ......един грандиозен пейзаж в Централната част на  Анадола.


Кападокия е не само драматична природа -
удивителни скални образувания,
приказни комини,
скали с различни чудати форми и цветове,
уникално накъдрени пейзажи....
Кападокия впечатлява и с отпечатъка, който са оставили хората през вековете -
изсечени в скалите църкви и манастири,
пещерни къщи,
мистериозни подземни градове,
изумително запазени стенописи от раннното християнство, .....
За мен цялата област Кападокия е един великолепен музей на открито !
Място, което трябва да се види !
И е невероятно трудно да се разкаже.......


За моето  чудно пътуване в 
Кападокия  /всички пътеписи - ТУК./
и в много градове на Турция,
за  летенето ми с балон,
за разходките в причудливите долини на областта,
 за танцуващите дервиши, 
за примамливите вкусове и аромати на Анадола -
следват продължения......


Приятна разходка!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Прочетете още :
ЛОКУМЕНАТА УСМИВКА на ОРИЕНТА

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КОНИЯ, градът на ТАНЦУВАШИТЕ ДЕРВИШИ

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - град ЕСКИШЕХИР

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 2, село Гьореме

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 3, Подземният град ДЕРИНКУЮ

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 4, Музей на открито-Гьореме

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 5 , РОЗОВАТА ДОЛИНА

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 6, Долината на фалосите...и други подобни истории.....

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 7 , ДОЛИНАТА ЗЕЛВЕ

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 8, ПОЛЕТ С БАЛОН над Чавушин

Ориенталски пътепис с елементи на адвенчър - КАПАДОКИЯ 9, ДОЛИНАТА СОАНЛЪ + финално клипче

18 коментара:

  1. А, Пепеляшка, да не сме били на една и съща екскурзия :) И аз пазя много красиви спомени от това място. Пропуснах само летенето с балони, защото си падам малко мързел и не ми се ставаше в ранни зори.

    ОтговорИзтриване
  2. Кали, аз се върнах в неделя.Бях бая време там. И защо ли се върнах в тая буря и ураганен вятър.....
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Добре си се завърнала, Мария!
    Много заинтригуващо започваш и очаквам продълженията в твоя стил...
    Поздрави, Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Ее, Турция все пак не е Италия.
    Виж Неапол и ...

    ОтговорИзтриване
  5. Здравей, Мария и добре си дошла :)
    За сега хубаво ни "изработваш"!
    Чакам продължение:)
    ПОздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Добре дошла, Мария!
    Страхотно пътуване май е било!
    Това, което показваш е много красиво и интересно, така че с нетърпение чакам продълженията :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Eeee това не беше честно! Пусна мухата и забегна! Да знаеш, че сега всеки ден ще вися тук с надежда да пуснеш продължението:) Лекичко и съвсем благородно ти завидях, но ти като разкажеш сега, аз ще почна да тормозя мойто мъж да ходим натам:))) И този балон...

    ОтговорИзтриване
  8. Е-Е,още не мога да си събера мислите, впечатленията и емоциите, но ..скоро ще имам продължение....
    Лулу, каквато си майсторица фото-маниачка, не ми се мисли какви снимки ще сътвориш, от балон и без балон- там всичко е уникално!

    ОтговорИзтриване
  9. Хахах, много либерално го раздаваш :)))
    Снимките и мястото са умопомрачителни! Сега ще врънкам и аз моето голямо диване, може пък да ме огрее Гръцко :)))

    Хубава вечер :)

    ОтговорИзтриване
  10. Ох, то било турско, ама ми звучи много гръцко. Това ще рече, че няма да ме огрее със сигурност :(

    ОтговорИзтриване
  11. А, Федора, не бъди с предразсъдъци за Турция - тя отдавна ни е подминала по всички параграфи и е доста европеизирана.....а е и много интересно преживяване....

    ОтговорИзтриване
  12. Пътешествия и кулинария - моята несбъдната мечта. Благодаря, че ме направи съпричастна.

    ОтговорИзтриване
  13. хахаха,аааааа,уникално интро,браво!
    Ей затова те харесвам аз-всичко е без пудра и грим,натурално,естествено,самия живот!
    Та за Италия...не че не му се ходи на моя,но времената са малко несигурни и затова не смеем да се разпищолим много,пък за там знам,че ще потроша пари.Но имаме напредък-онзи ден благоверния си свали на навигацията някаква нова версия на карта на Европа и познай къде се разходи първо-в Римини.Уби се да се радва като малко дете,че на картата излиза най-подробно всичко-за ядене,поща,театър и т.н.
    А сега отивам да се потопя в палитрата на Кападокия,че не съм разглеждала тази умопомрачителна поредица!
    Поздрави,мила!

    ОтговорИзтриване
  14. Поздравления за красивата снимка с балони, както и другите, но тази силно ме впечатли,толкова много по едно и също време във въздуха.Определено трябва да се управляват от хора,които разбират а да не се получи оплитане на въжетата. Както и вие пишете..." Кападокия ,и в много градове на Турция,за летенето ми с балон,за разходките в причудливите долини на областта, за танцуващите дервиши, за примамливите вкусове и аромати на Анадола -следват продължения........" определено ще очаквам с нетърпение и следващите истории като по този начин ни давате идеи къде можеме и ние да пътуваме по света.

    ОтговорИзтриване
  15. Знаех си, че при теб съм чела така увлекателно разказана Кападокия, исках да ти оставя това стихотворение на Марион Колева. Отскоро имам книгата и "Спомен за Тропик", три от стихотворенията са посветени на Кападокия

    КАПАДОКИЯ

    „Ела, и пак ела.
    Какъвто и да си..."
    Джеляледдин Руми - Мевляна

    След танца на копитата почиват прашни стъгди.
    Последно зарево облизва ръж и бучиниши.
    Разсейват тъмнината белокаменните гъби -
    завихрени поли на омагьосани дервиши.
    В комините-термитници нощува бежов вятър.
    Девойките забулени поднасят вино в делви.
    Кервансарай за скитници безбожни е земята,
    но влюбените в Бога са отшелници от Зелве.
    Тук слепите прохождат по водата възсолена
    и сладки плодове сушат в полите на вулкани.
    Светци превръщат дупките в пулсираща вселена,
    а Божията майчица лекува свойте рани.
    Червената земя поглъща обедното слънце,
    потъва долината в тежка гущерова дрямка.
    Наместо с плод, клонаците отрупани са с грънци.
    В изцъкления купол син се взирят сухи ямки.
    Но ти ела, когато стълб ерозията срине,
    когато от туристи се отърси хергелето.
    Ела, когато дните в Кападокия* изстинат.
    Свещената обител ще намериш непревзета.

    * Земята на красивите коне /перс/

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Марта, благодаря ти че с всяко влизане тук ми подаряваш толкова красота в думи и рими!

      Изтриване
  16. Вярвам, че има много доволни от твоите съвети точно за Кападокия!

    ОтговорИзтриване
  17. Покрай вашите пътеписи посетих Кападокия и всички описани места .

    ОтговорИзтриване