24 август 2011

Hit the road, друже! - част 3, БАНСКО - хотел Момини двори, чушка-пръжка в планината и...блог на 2 годинки


Банско отдавна ми е легнал на сърце, прекрасни спомени имам от този град!
Що Нови години сме изпразнували,
 що ски-ваканции,
 що джаз фестивали,
 що концерти, 
що походи,
що песни на ушенце са ми изпяли и
що хорца съм изтропала.......
 чет нямат! 
 Дъщеричките ми и те тук подкараха първите си ски.
 След Созопол -  по имотни причини, това е другото най-посещаваното от моето семейство селище у нас.


 Разказвала съм ви  как с мойто либе
 се сблъсках на една ски-писта на Витоша,
и след 1 година се оженихме.
 Но още като гаджета идвахме  и тук, в Банско, да караме ски.
 Е, то едно време, преди 20 и кусур гОдин!, 
просто гладен и жаден можеше да си останеш по тия места.....
имаше един ресторант на Балкантурист и едно хоремагче Последният грош,
ама ако можеш да се дорEдиш!...
А бяхме луди-млади,
 единият ден го караме на ски и секс,
на другият ден  сменяме на секс и ски, 
ама в един момент се оказа, че трЕбе и храна,
защото както казваше един именит наш спортист
 "Рънътъ прай борбътъ!"
 Но практически беше по-възможно в либето ми да се блъсне
още една мома - скиорка,
 отколкото да се уреди с маса в кръчма и вкусна дажба.....
А  сега в Банско е ......
хотел до хотела, механа до механата,
тупАн до тупАна, купон до купона....
"мила моя  Пирин  планино"! !



Е, сега го и позастроиха доста, ама това не ми е по темата....А и въпреки всичко, в центъра, има запазена атмосфера и облик, който ме кефи страхотно. Дотам, че една моя много близка дружка Боби, от години ме нарича Калино, на момата от едноименната македонска песен, и щото й писна да й възхвалявам Банско и неговите кръчми, дето тая песен се лее, като виното по масите........ Но, в сърцето си съм скътала невероятни спомени от това градче! Дай боже, още много да натрупам......





И тази година Банско ни беше  пункт за отмора  в нашият ежегоден поход.
Тръгнахме от Ястребец - хижа Грънчар в Рила - Трещеник - Якоруда - Банско,
        /  моите пътеписи за тази част от похода:
 а от тук ще хващаме пътя по Пирин- към хижа Синаница и хижа Беговица.
 Някои ще хващат пътя, други..ще ближем рани......

Тук си имаме много проверени хотели и кръчми, но този път реших да рискувам с нещо ново...хотел-механа Момини двори. И не сбърках.....



Още на входа ни посрещна топлината и уюта на дървото и  усмивката на  Вики :



Стаите са с различен дизайн, но всяка от тях  нашепва истории от други, далечни светове:





И понеже сме голяма група, заехме целият хотел, че и вип-стаята дори :




 



Много ме кефиха баните, с тия сладурски камъчета, напомнящи ми за бистрите поточета високо в Пирин :



Обичам да се вглеждам във всеки детайл, а тук наистина всяко нещо е мислено и изкусурявано с много любов и мерак.
 Дали ще са бански халища, небрежно наметнати по леглата, 
или ратанови завеси, кокетно скриващи импровизиран гардероб,

 

или вграденият в ратанов шкаф мини-бар, или резбованото дървено кошче за боклук,

 

или красивият овал на ратанови закачалки, или пищно изографисаните паравани,



или дървената рамка на телевизора,


Всеки детайл е пипнат, за да създава радост и уют на гостите.



Нямаше  излишна помпозност и разточителен лукс, но имаше една фриволна елегантност и топлина, която те предразполага да се отпуснеш и пренесеш в някакъв по-добър свят..... 


Механата също много ни впечатли - с перфектно обслужване и вкусна храна.


Ето я и нашата маса, всяка вечер тя ни примамваше - подредена и изкусителна:


А това са готвачите, страхотен екип:

Готвача - виртуоз в кухнята, който владееше техниката на карвинга и ни радваше със своите кулинарни произведения:


Хапнахме чудесни бански специалитети и салати, оригинално сервирани:




А десертите....шедьоври! Това е палачинка Момини двори - освен, че е богато украсена с плодове, вкусът й беше шеметен - с много ядки и стафиди, и с нещо като крем и карамел, абе...срам не срам, не можах да разгадая съставките на тези вълшебни палачинки:
 


А това огромно плато е Мелба:

В Банско обожавам да хапвам кисело мляко с боровинки, навсякъде е страхотно, тук обаче е украсено с физалис:

Огромна благодарност на целият екип на хотел-механа Момини двори за празника, който ни подариха! Радвам се, че и у нас вече се срещат, макар и рядко, места където глезят туриста и му вадят душата с памук!

Хотела се намира на самият площад на Банско и наоколо е също много приятно - зелено и подредено!




И понеже моя милост не можеше съвсем да ходи, вместо планински преход, решихме да си направим чушка-пръжка в планината. Речено-сторено....



Намерихме си прекрасно местенце, пригодено за целта:



Обаче погледнете ни главният майстор-месар, как работи само -
 като гинеколог, а!?...
И като казах гинеколог, та се сетих имидиатли за няколко любими докторски вица.

Отива една бабичка при гинеколог-младо момче. Прегледал я той, написал й рецепта. Бабичката си тръгнала, а на вратата вече, притеснено попитала:
-А бре, момче, абе тебе майка ти знае ли те кво работиш, бе...?


- Докторе, целунете ме!
- Не мога. Имаме си лекарска етика, която не ни позволява да се целуваме с пациентките. То не биваше и да се чукаме даже......


- Ау, ама вие лекар ли сте?
- Да.
- Акушер-гинеколог?
- Не, но мога да  хвърля едно око.....


Ей, голямо лапацало съм,......
 ама пък, докато  ви разкажа вицовете, вече  и салатката е готова, ракийцата е изстудена.....

Я  гледайте какво  възпитание си създадохме:


С две  думи - възпитано преяждане си направихме, не някакво такова..ъ-ъ-ъ, просташко!!



А как се прави вкусно барбекю - научете  тук:

ДЗЕН и......изкуството на БАРБЕКЮТО

 

Да дам отчет и за крачетата ми...подути като самуни.Купих си едни джапанки 42 номер  за 3 лв., че в нищо не можех да ги пъхна вече.Отидох в поликлинаката на хирург с молба, ако може да ми помогне - примерно да ми махне този  нокът на палеца, дето ми е най-зле, пък после отока и хематомите сами ще спаднат---и така..да си вървя на другият ден с групата в Пирин. Докторката рече, че в Гестапо изтръгването на нокти било последната степен на мъчение и тя това нямало да ми причини, защото после болката била неописуема...и да не си помислям за друг поход! Мъжа ми само това чакаше  да чуе и веднага реши да се отърве от мен-мрънкалото и да ме изпрати обратно у дома. Пък току-виж някоя заблудена туристка се блъсне в него, както моя милост навремето.....
Нямах избор, обадих се на приятелка - виден столичен хирург, която ме чакаше със скалпела у тях, и докато мъжа й ми разказа един виц, тя си свърши работата...е, не ми изтръгна ноктите, де....то се оказа, че си имало и други,  не толкова агресивни  начини ....Та   тия дни най-сетне пръста ми е добре, нокътчето само си падна чак днес ... След близо месец мъки...Ама ще се оправя, че ..планината ме зове! Но - догодина! За тази май вече не ставам за турист.....макар че в тая жега трудно се удържам да не хвана гората!

Не можах да устоя да не посетя куцукайки и други любими места в Банско - Барякова механа и кръчма Дедо Пене:



 Сговорната дружина  потегля, за да завърши започнатото, а дано се навие някой от тях да разкаже за изумителната красота на Пирин и Синаница......

Мойто либе ме изпрати с подобаващ тематичен съпровод:
 "НАЗАД, НАЗАД, МОМЕ КАЛИНО, НЕ МОЙ ДА ОДИШ ПОДИР МЕН....!" :


Родена съм в равна Тракия, но се оказа, че не мога да изпея една тракийска мелодия до край, а знам безброй чудесни песни от банския и македонски народен фолклор.
 Една от любимите ми  е  вълшебната песен
 "Пуста младост" в изпълнение на "Банските старчета"  :



Послепис
Случайно, пускайки този пост, забелязах,
 че днес това блого-местенце става на  2 години!
А аз го започнах съвсем на майтап....!
 Но.... виждам, че всеки месец
тук влизат повече от 25 000 души от цял свят,
 което за мен продължава да бъде пълна загадка!
 Затова
БЛАГОДАРЯ ВИ МИЛИ ХОРА, 
ЧЕ СЕ ОТБИВАТЕ В МОЯ ЦВЕТЕН ТЮРЛЮ-ГЮВЕЧ
 И ИМАТЕ ТЪРПЕНИЕТО ДА ИЗЧЕТЕТЕ  МОИТЕ ЛАКАРДИИ !

---------------------------------------------------------------------
Прочетете още :

Hit the road, друже! или С РАНИЦА на ГЪРБА из РИЛА и ПИРИН - част 1, от ЯСТРЕБЕЦ - връх МУСАЛА - до хижа ГРЪНЧАР

Hit the road, друже! или С РАНИЦА на ГЪРБА из РИЛА и ПИРИН - част 2+клипче, от хижа ГРЪНЧАР - ТРЕЩЕНИК - ЯКОРУДА - БАНСКО

От величието на РИЛА, до спокойствието на РОДОПИТЕ...

СТРАШНОТО ЕЗЕРО в Рила и колко страшно е наистина....

ФОТО-ПЪТЕПИС ЗА ПИРИН Стягам багажа и ДИМ ДА МЕ НЯМА....и сървайвър перипетии на път към КРЕМЕНСКИТЕ ЕЗЕРА В ПИРИН

Очарованието на Пиринските езера

40 коментара:

  1. Невероятно красиво местенце, хотела е чудесен, няма да пропусна да се възползвам когато съм в България, благодаря ти :)

    И честит рожден ден на блогчето :)

    @--;---

    ОтговорИзтриване
  2. Пепеляшка, така ме разсмя рано-рано, отново невероятен разказ!
    Честит рожден ден на блога, още много години да ни забавляваш!Благодаря ти, че те има в това сиво ежедневие!
    Надежда

    ОтговорИзтриване
  3. Какво ти търпение бе,мила,че аз го изчетох на един дъх,или поне така ми се стори.И пак в онази поза,нали я знаеш вече,подпряна на едната ръка и зяпнала в унес,докато те разглеждам,и цъкам,и ахкам.....невероятна си!Справяш се страхотно,скъпа,давам смело,много ни е интересно!Честито ти празниче на блога,да се пълни с още много красоти от страната и света,и с чудни гозби!
    Хотелът много ми хареса,заплювам си го!
    Да питам за пикника,че нашата дружина това я вълнува особено,къде го това организирано местенце и тези плочи на които пекохте,там ли си бяха?

    Тръгвам си с неохота,защото ми се чете и разглежда още,и с нетърпение чакам сл. публикация!И с повечко лакърдии ако може,супер си!

    Прегръдки,Мария!

    ОтговорИзтриване
  4. Уникално, както винаги! Любимо място е този блог-давай все така!
    Пламен

    ОтговорИзтриване
  5. Честит рожден ден на блогчето, и дано винаги да е така страхтно при теб, както досега:)))

    ОтговорИзтриване
  6. И именно в това се крие очарованието на спомените, когато дълбоко в душите ни се таи, красотата на изживените мигове, които трудно се пресъздават с думи. И за мен се отнася......

    ОтговорИзтриване
  7. Йорданка Никова24 август 2011 г. в 15:42

    ЧРД на това блого-местенце!А отговора на загадката е в страстта.Когато правиш нещо със страст ,нещата винаги си идват на мястото!

    ОтговорИзтриване
  8. Ох, Мария, толкова сладко разказваш,
    а аз като една зяпла седнах след душ
    с хавлията и тя си изсъхна на мен, подмокрих стола,
    но чета ли чета :)))))
    Много хубав хотел ни показваш и всичко останало!
    Добре, че си си оправила пръста и си готова за нови "бойни" подвизи :)
    Честито и на блогчето и да ни кефиш с прекрасни
    разкази, красиви снимки, вкусни рецепти и готини вицове :)
    Прегръдки,
    Дани

    ОтговорИзтриване
  9. Честит рожден ден! Отново страхотен разказ и невероятни снимки!
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. pepelia6ka прекрасен разказ като другите два
    Накара ме да настръхна на няколко пъти
    Обичам планината, обичам Пирин, обичам Банско
    Като отида там се зареждам с много положителна енергия

    Видях че има и разкази от други твои преживявяния и като преспя детето с чаша бира смятам да им се насладя

    ОтговорИзтриване
  11. Марийче,толкова е свежарско при тебе-абе супер си!
    Честити 2 годинки и продължавай в същия дух,защото тук е удоволствие да се разходи човек.
    Прегръдки!!!

    ОтговорИзтриване
  12. И аз така - изчетох всичко на един дъх:)Много сладкодумен и увлекателен разказ. Толкова се радвам да прочета хубави отзиви за посрещане и обслужване в наши курорти.
    Честита втора годинка на блога и бързо възстановяване!

    ..отивам да чета другите разкази:)

    ОтговорИзтриване
  13. Честита годишнина на блога и огромно благодаря за прекрасните разкази,вкусните рецепти /много от тях вече изпробвани/,за красивите снимки ! Ако има нещо ,което съм сигурна ,че няма да ми омръзне ,то това е твоя "цветен тюрлю-гювеч" !Още и още ! Бъди здрава и щастлива,Мария !
    Рени

    ОтговорИзтриване
  14. Честит рожден ден на блога ти. Пожелавам ти много сили и вдъхновение, за да ни радваш с все така с хубавите си разкази.
    Чудесно сте прекарали, а покрай вас и аз.
    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. И от мен честит рожден ден на блога ти!
    Да ни радва все така с остроумните си разкази:)
    Иначе Банско го обичам и аз, макар и попроменено;-)
    А снимките са страхотни!

    ОтговорИзтриване
  16. Честит празник на блогче! А теб нищо да не те боли, че ние чакаме с нетърпение. Поздрави!
    Цвети

    ОтговорИзтриване
  17. Здравка Ангелова25 август 2011 г. в 21:09

    Чудесни снимки от Банско!

    ОтговорИзтриване
  18. И прекрасен разказ.

    ОтговорИзтриване
  19. ПЕПЕЛЯШКА,ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН НА БЛОГА ТИ!
    При мен те чака награда ,заповядай да си я получиш.
    ПОЗДРАВИ!
    http://zi4e57.blogspot.com/

    ОтговорИзтриване
  20. Благодаря за невероятната разходка, с която ми достави огромно удоволствие!

    ОтговорИзтриване
  21. Аз съм лекар, който "хвърли едно око" тук и остана много доволен-чудесно е всичко. С колегите се попикахме от смях с вицовете и завидяхме за планината.
    Дерзай!

    ОтговорИзтриване
  22. Прекрасно място! Благодаря за разходката! Пожелавам ти все така да ни омайваш и вдъхновяваш... и бързо да се възстановиш :) Че имаш още много работа, а накуцвайки ще ти е трудно да правиш тези приказни пътеписи и вкусни рецепти :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  23. Ами Мария, как няма да влизат 20 000 души месечно, като си такава сладкодумница :) Пак страхотен разказ!
    Да си призная харесвах повече Банско преди строителните истерии и изсичането на дървета (пък било то и за ски писти), но въпреки всичко си остава магнетично място. Аз особено го предпочитам лятото (не съм скиор защото).
    Честита 2-ра годинка на блога, все такива сладкодумни истории да четем в него, все такива вкусни рецепти да гледаме и на все такива прекрасни пътеписи да се наслаждаваме! Да си жива и здрава, че да продължаваш да ни радваш!
    Сърдечен поздрав и прегръдка!
    P.S. Дано крака бързо да се оправя!

    ОтговорИзтриване
  24. Мария, имам една изненада за теб, намини към блога ми :))

    ОтговорИзтриване
  25. Ихаааааа, че интересно. Интересни интериорни решения са избрали в този хотел... Като гледам пак ти е било приятно, че и нас ни улиса в приказк(а)и.

    Честито! :)

    ОтговорИзтриване
  26. Пепеляшке, благодаря ти за страхотните разкази . Където се заговорим за планините, все намирам по нещо да цитирам от блога ти, много ти се отдава дар-словото. И ние тази година сме по лъчовете, при това по-лежерни с децата. Бяхме малко в района на Безбог, ходихме до Трещеник към Якорудските езера и Грънчар, също и от х. Пионерска до Бъбрека.Да не говорим, че на връщане от Трещеник минахме през Якоруда специално да търсим онази скара, където беше снимала да пуши . Ще очаквам с нетърпение още твои разкази.

    ОтговорИзтриване
  27. Пепеляшке, напълно подкрепям казаното от goris
    Още не съм изчела всичките ти пътеписи, но като чета всеки един от тях ми се иска да отида и да го видя с очите си.
    Снощи след като легнаха децата, с по едно питие в ръка, с мъжът ми четохме за Кападокия.
    Останахме очаровани и решихме, че следващото място където ще отидем това ще е там.
    А и мен много ме привличат арабските страни - аромата, кухнята, хората.
    Въпреки че до сега съм била само в Турция и Йордания.
    А пък за кухнята ти думи нямам, но това е друга тема .

    ОтговорИзтриване
  28. Марийче, всеки път гостувам с удоволствие в местенцето ти, защото разказите ти са уникални, снимките невероятни точно подбрани, за да илюстрират написаното.:-))
    Отново страхотен пътепис, беше невероятно удоволствие да те чета!
    Честит рожден ден на блогчето ти, желая ти още много посещения, много читатели и още много прекрасни разкази и рецепти!
    Прегръдки и сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  29. Сладкодумна си, Мария и няма как да ми омръзне да пътешествам с теб! Честит празник, безброй читатели и цветове желая от сърце! :)

    ОтговорИзтриване
  30. Честита годишнина на блога, Мария! Още мноооого по 2!:-)

    ОтговорИзтриване
  31. Със закъснение, но от сърце -
    честита втора година на блога, Мария
    и още много, ама много по 2!
    Имаш невероятен талант, всеки път чета в захлас.Благодаря ти!
    Желая ти здраве и вдъхновение за нови публикации,
    прегръдки, Диана

    ОтговорИзтриване
  32. Вие бяхте най - щурата банда банда весели души събрани на едно място .
    Просто беше удоволствие да Ви обслужа човек .


    Поздрави от далечен Шумен .
    Георги : )

    ОтговорИзтриване
  33. Отрих случайно този сайт преди 2 седмици...И от тогава всеки ден го чета с огромно удовоствие! Препоръчах го и на колежките, които са възхитени! БЛАГОДАРЯ ТИ, МАРИЯ! Правиш деня ми по-лек и цветен!

    ОтговорИзтриване
  34. Анонимен, удоволствието от твоите думи и това че някой се забавлява тук, с моите писания, ме прави наистина щастлива!Добре дошла тук!И дано и занапред има с какво да заинтригувам....
    Весело и пролетно настроение!
    Мария

    ОтговорИзтриване
  35. ЗДРАВЕЙ ПЕПЕЛЯШКА,
    Пише ти собственика на х-л "Момини Двори". Казвам се Димо Димов и съм ти безкрайно благодарен за хубавия материал , който си написала за нашия обект. Наистина всичко съм правил с много любов и ентусиазъм и се радвам, че има хора като тебе, които могат да оценят това нещо.
    Телефона ми е 0886 000 229. Ако имаш път към София, защото по често съм си тука, винаги можеш да ми се обадиш за по едно кафенце... ще се радвам да се запознаем лично.
    Поздрави и хубав ден от мен :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Трогната съм от това писмо-благодаря ви! Е, наближава лятото и за нас ще е празник да ви бъдем гости отново!
      С усмивка
      Мария

      Изтриване
  36. Специални поздрави на авторите на този сайт. Невероятно писание. Много съм въодушевена от страницата. Браво, страхотно. Хотел Момини двори е любимият ми хотел в Банско. Н няколко пъти отсядам там и съм много доволна от невероятната обстановка. Благодаря за хубавата статия.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за милият коментар! Ще предам поздрави на авторите - това всъщност съм само аз, Мария!
      Пролетно настроение ви желая!
      Мария

      Изтриване
    2. Мария благодаря за отговора. Наистина много много ми харесва сайта ти. Пожелавам ти много късмет. Със сигурност и други читатели ще споделят моето мнение. Успех!

      Изтриване