02 ноември 2011

МАРИНОВАНИ ЗЕЛЕНИ ДОМАТИ и СУПА ОТ ТИКВА - комбинация с ВКУС НА ЕСЕН

Често простичките неща могат да бъдат изненадващо вкусни .....Така се случи и с героите в днешната ми публикация.


МАРИНОВАНИ ЗЕЛЕНИ ДОМАТИ

Едно време свекърва ми правеше от такива доматки туршийка за зимата.Но аз не правя зимнини, затова реших да я модифицирам и приготвя, като салата.
Необходими продукти:
1 кг зелени домати
1 връзка копър
3 скилидки чесън
2 с. л. захар
2 с.л. сол
винен оцет
зехтин


Нарязвам зелените домати на шайби. Наръсвам със солта и захарта, и оставям   да престоят в купа 2-3 часа. После изливам отцедилата се течност от доматите, измервам я и прибавям същото количество оцет и завирам в тенджера. Пускам доматите в заврялата течност и бланширам 10 минути. После изваждам с решетъчна лъжица и заливам с малко зехтин, смления чесън и нарязаният на ситно копър.Оставям в хладилника, но не за дълго - толкова ни харесаха, че вече унищожихме няколко такива купи с мариновани доматки.Перфектно мезе за ракийката и гарнитура за месни и постни блюда.
Ако решите да ги приготвите в буркани за зимата - след като престоят със сол и захар, изцеждате доматите, слагате им смлян чесън и копър, пълните в буркани и догоре доливате с олио.Стерилизират се 10 минути.

СУПА ОТ ТИКВА
Необходими продукти:
1 кг почистена тиква
1 щипка джинджифил
1 глава лук
3 скилидки чесън
тиквено семе
сол
зехтин

Задушавам в зехтина лука и чесъна, нарязани на ситно.Прибавям джинджифила и тиквените семки, а после и тиквата. Когато е сварена, пасирам. Сервирам супата с поръсени още тиквени семки - ако са препечени или запържени още по-добре.
И сервирайки, реших да опитам супичката с някое мариновано доматче, да позакиселее сладката иначе супа. Получи се невероятно вкусна комбинация, поне за моя вкус!
Типичен вксус на есен.......


А ето и цветовете на есента в моята градина -
кадър преди да е "заспала" своя зимен сън!
Златна есен, пълна с цветове и слънце!
 
И стихче от красивите есенни   Драскотини на Марта :
По листата пее вятърът
като по ноти.
Пее жълто,
пее червено,
охра,
златно зелено,
тук се обърква,
смесва ги,
изфалшивява,
и засрамен ги спуска
на тротоара.
Кестенът изръкопляска.


Вижте и другите ми рецепти с ТИКВА :
ЗАЕК С РОЗМАРИН с гарнитура от ТИКВА С БАЛСАМИКО
Пълнен заек, дремещ в тиква
ТИКВЕНИК с кокосови стърготини
ПЪЛНЕНА ТИКВА С ДРУСАН КЕБАП

ДА ВИ Е СЛАДКО!

16 коментара:

  1. Пепеляшка, градината ти отдавна ми е легнала на сърцето - и зиме и лете тя е приказна!Пролетта с онези лалета ми се виждаше нереално красива, а сега и тези златни окраски!
    А супата и туршията ще направя още утре-много май ще ми хареса и на мен по вкус.
    Уникална жена си ти!
    Надежда

    ОтговорИзтриване
  2. Пепеляшка,градината ти е като една приказка!Очарована съм и от менюто и предложенията ти!Имаш страхотен блог и за пореден път поднасяш нещо много вкусно!
    Благодаря,че сподели рецептата!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Приказка, Мария -
    в цвят, стих и вкус!
    Прекрасни снимки, страхотна рецепта и наистина -
    простичките неща могат да бъдат изненадващо вкусни.
    Благодаря,
    поздрави и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесни предложения, а за градината направо завиждам - невероятна е:)

    ОтговорИзтриване
  5. Мария, много красиво и вкусно, а тези красиви есенни снимки с много цвят и настроение ... прелест!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Приказно представяне на тиквената супичка и доматките.ММММ..направо зашеметяващо..
    Градината ти е вълшебна а фотосите са направо уникални.
    Винаги когато влезна в блога ти е празник за сетивата ми.
    Сърдечни прегръдки миличка!

    ОтговорИзтриване
  7. Простичките неща са чудесни винаги!
    И в добавка на стих и есенни багри
    става неустоимо!
    И по моя вкус е тази комбинация!
    Поздрави, Мария и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. И цветово и вкусово - комбинация есен с песен;)

    Ръкопляскам на дърветата в градината ти, Мария!:)

    ОтговорИзтриване
  9. Марийче,за градината не мога да кажа нищо друго освен красота-и аз я свързвам с прекрасните лалета.Може би ще направя и двете ти рецепти,защото продуктите ги имам и се чудех какво да приготвя.Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  10. Наистина много приятна есен е при теб, Мария!
    Обичам тиква...и зелени домати - ще си ги спретна сега и в тази комбинация непременно. Дори май имам останло бурканче домати от миналата година.
    Весела

    ОтговорИзтриване
  11. Мария,страхотен колорит цари и в градината ти,и в кухнята!Снимките както винаги са много зареждащи с настроение,супичката е страхотна!Няма да пропусна да си бодна и доматче и да ти пожелая хубава нова седмица!

    Роси

    ОтговорИзтриване
  12. Точно този вкус и цвят на есен ми допада много! Много апетитно изглеждаща супичка ни предлагаш, а есенната премяна на градината ти е невероятна красива.:-))
    Хубава вечер и прекрасно утре!

    ОтговорИзтриване
  13. Много оригинално! Имаш награда при мен, заповядай в блога ми: http://magi-bg.blogspot.com/2011/11/blog-post_13.html

    ОтговорИзтриване
  14. Здравейте! Миналата година няколко пъти приготвих маринованите домати , за бърза консумация.Много бързо ги изконсумирвахме. Тази година реших да затворя няколко буркана за по-късен период. Затова иска да ви помоля, ако е удобно да ми обясните , в този случай, потапят ли се доматите в оцет, изобщо колко се прибавя.Благодаря предварително!
    А сега искам да изкажа своето възхищение от чудесния блог, който обхваща много и различни сектори , освен че е интересен е и много поучителен, лично аз прекарвам много време между страниците.
    Пожелавам много щастие и радост на авторката , нека все така да ни радва със своето отношение и уважение!Успех!

    ОтговорИзтриване
  15. Недка, благодаря ти за милите думи и за доверието към моите рецепти!За жалост аз не съм стерилизирала в буркани, но свекърва ми го правеше. Трябва отново да се бланшират в оцета, разбира се. Аз ако правя зимнина, ще ги подредя доматите в буркани, натискат се отгоре, почти да не остане място, между редовете ще сложа чесън и копър..и то остава място за съвсем малко олио.Сигурно би могло да се затворят и само с маринатата, но риска е да станат по-кисели. Едно нещо щом не съм го лично изпробвала как се прави, някак не мога да гарантирам и да давам 100 процентови съвети, въпреки че ползвам рецептата на свекърва ми, а нейните стерилизирани домати бяха хрупкави и много вкусни.... Моля те, пробвай, и после пиши как са станали.Приятна и усмихната есен ти желая!

    ОтговорИзтриване
  16. Благодаря за бързия отговор. Точно така ще направя, но помежду ще наръся малко консервант на д-р Йоткер, за да не ги заварявам. Непременно ще пиша , дори ще снимам, ако станат сполучливи.
    Хубава и приказна съботна вечер,поздрави от мен, Недка!

    ОтговорИзтриване