19 април 2010

Ето ме днес съвършено разлистена.....или жалък опит за автопортрет....

...за да се включа в Играта-награда, към която ме "натопиха"  ДидиBia  и  Мария.
И да започна с един стих на Петя Дубарова, пък после ще видим....

Ето ме днес съвършено разлистена.
Дяволска сила във жеста ми свети.
А във очите ми тайни и истини
врат като билки в магични котлета.


И понеже ви е ясно, че съм силно словоохотлива... се въоръжете с търпение, а най-добре се спасявайте докато е време и хич не продължавайте с "изтезанието"...

Условието е да напиша 10 неща, които ме правят щастлива ....
Само че, как да дефинира човек що е то щастие? Затова....аз съм щастлива ВИНАГИ, когато не се чувствам нещастна, това е по-лесно усещаното чувство като че ли.... Щом всички сме здрави, няма причина да не сме щастливи.... Иначе, по пътя към така жадуваното щастие, можем да пропуснем да се зарадваме на малките, ежедневни и  простички неща в живота....Та така погледнато имам много причини за щастливи мигове....

лаго Маджоре - Италия
 Дъщерите ми, на първо място - абсолютно клише, но истината е, че те са моята визитна картичка пред света. Горда съм, че съм отгледала и възпитала стойностни и амбициозни деца, ненатрапчиво устремени към своите мечти и желания, и с устойчив характер. Щастлива съм всеки път след  родителските им срещи,
от майсторенето заедно на  Коледни сладки  например,
с техните емоции, любови и тревоги   дори,
с техните успехи и неуспехи  дори,
с техните усмивки и сълзи  дори......


Съпругът ми, с който сме си лика-прилика  и си живеем славно в шеги и закачки.......еднакво еднакви сме в много неща ....дори и в мързелуването.
  Щастлива съм, много съм щастлива, когато семейството ми и близките ми са здрави.
Италия
  Приятелите ми, които са много и верни.  Спомените ми, имам страхотни спомени от един динамичен живот, и в трудни моменти, когато съм се чувствала сама и тъжна, те са изправяли гръбнака ми..... Смятам,че човек е богат не с материални неща, а със своите приятели и спомени! Така, че ги трупам в големи количества....И съм щастлива, че ги има !
  Истински щастлива съм, когато покоря  поредните високи сини планински върхове .......-със ски, или с раница на гърба...И точно там, в планината,когато мога да се надигна на пръсти и да докосна небето...,точно там, се чувствам здраво стъпила на земята, някак по-добра и значима.
Истински щастлива съм, когато съм на път -   откривам нови светове, нови култури, нови аромати, нови простори....а после  "колекцинирам" моите фото-спомени, понякога облечени в думи, в този блог...така се получава шарената черга на моя живот! 

остров Санторини - Гърция

 Моята градина  също ме прави щастлива -  всеки ден, с чаша кафе в ръка, правя поредната си обиколка  и тръпна  при появата на  всяко разлистило се листенце, дебна всяко новопоникноло растенийце, умилявам се от всяка цъфнала китка.... градината е моя утеха в тежък ден,  мое често разочарование, но и сладка умора,  моя най-любима цветна страст....


   Щастливи трепети имах при организирането на тематични изложби в моята галерия...но в момента се оказа, че половината българи рисуват, а другата половина не купуват....
  Много се забавлявам да организирам нашите ежегодни походи и разни пътувания по света и у нас, и съм щастлива, когато всичко свърши добре и видя благодарността в очите на нашите приятели. Получавам много писма с молба за помощ и съвет в избор на маршрут в планината или някъде по света от непознати, и съм щастлива, че мога да помогна на толкова  хора, да запаля в тях любовта към планината или да посетят прекрасни кътчета по света.
Италия
Италия
 Щастлива съм:
от чуруликането на птичките през пролетта,
от пухкавия сняг и  снежните писти  през зимата,
от палаво ближещи крачето ми морски вълни, и гларуси, които дрезгаво се кискат,
от цветната есенна премяна на природата,
от приготвяне на  вкусни гозби  за домашните любимци или за приятели,
от цъфналата джанка на двора,
от вятъра в косите ми,
от интригуваща  книга,
от музиката - меломан съм, обичам всякаква музика, без чалга!, и слушам непрекъснато...често кат простаците надувам до дупка музиката в колата и страшно се кефя и хич не ми пука, че имало огромно задръстване и зейнали дупки, аз се забавлявам максимално...Обожавам българския фолклор - просълзявам, като заручи гайда, тропам български и гръцки танци в шкла Балканци и това ми дава невероятна емоция,
от сладкото мъркане на  котаче Мишел   в скута ми,
от любимите ми стихове, които обичим да препрочитам отново и отново....
от моите занимания по йога,
от мечтите, които непрекъснато ме спохождат....
Ами - да, мога да продължавам и още, и още, защото смятам че....
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ !
Само трябва да отворим сърцето си за него!




А ето и 5 неща, които може би не знаете за мен:
   Шопинг-маниак съм, ама страшен маниак. Обичам да купувам  неща - от храна, серзизи, та до  книги, и от ненужни никому прахосъбирачки , та до   подаръци за любими хора.... Дори ме  разтоварват   огромните магазини, гот ми е в тях....Обичам да купувам парцалки всякакви, кундурки и чантички разни...напоследък обаче влизам в пробните, като в кабина за изтезание...
   Страхотно ме кефят старинни предмети- всякакви грънци, менци, хурки,чорапи, ютии, кобилици...и най-вече старинни мебели:

Признавам си, че ако видя до някоя боклуджийска кофа изхвърляни счупени грънци, стари резбовани мебели, спирам и товаря на колата без никакъв срам и веднъж се сдърпахме с един мургав събрат кой аджеба да прибере едно малко буренце, накрая му дадох пари и той кандиса....Така че, ако имате стари предмети от българския бит за изхвърляне или за продан -  аз съм насреща!
    Зодия телец съм, и по принцип и по природа съм върл чревоугодник и обичам всичките сладости на жЮвота ....
   Купонджийка съм голяма, обичам щури купони с песни и танци до зори.
   Абе понякога съм отвратително проклета, кибритлия и гадно копеле- особено ако някой ме ядоса , става страшно! А също съм и много откровенна с всички, а както знаете верните думи не винаги са красиви, а  красивите не винаги са истина. Но....

Понякога съм бяла и добра.
Как рядко ми се случва да съм бяла!

Тогава искам сън да подаря
на всекиго. И свойта обич цяла
да счупя на парченца от стъкло,
да пръсна и добри ръце да сгрея.
И дала сок на нечие стъбло,
да пазя свойта тайна, че живея!
Петя Дубарова


А сега да  предам щафетата на 5 други блога...Всъщност през последните дни май доста от моите любими блогове се изредиха, та ето и моя избор :
Мyhappypond
Ясмина
Блага
Идиотова
Еllyst
Леденото езеро в Рила планина


27 коментара:

  1. благодаря, Пепеляши :)чудна снимка с минзухарите! а в градината ти съм безнадеждно влюбена! :))))

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотно!!! Браво!!! Чудесен пост!:)
    Много красиво и издържано!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  3. Мари, изчетох те с търпение и удоволствие :)
    Пропуснала съм момента с Лалето, но и него прочетох и се убедих, че оня горе си знае работата :)
    Поздрав най-сърдечен :)

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотен пост! Благодаря за миговете наслада :)
    Момичетата ти са прекрасни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Мария, поста ти беше истинка наслада за душата!
    Имаш страхотни хубавици - да са ти живи и здрави, и те и въобще семеиството ти!

    Май всички ние имаме доста общо и различно помежду си....

    Желая ти ведра и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Мария,
    Отново чудесен разказ -
    с много красиви и хубави моменти. Благодаря!
    Някак не ми се връзва обаче, с втората част на заглавието...
    Хубава и усмихната вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
  7. Много си готина, Мария!
    Прекрасни дъщери,
    много колорит и
    чувство за хумор, който винаги ме кефи!!
    И аз съм съгласна с Диани за втората част!
    Слънчево утре!

    ОтговорИзтриване
  8. Изключително позитивна, приятна и цветна мозайка си спретнала пак, Пепеляшчице! Ти си богат човек, отворен към живота и радостта, бъди винаги такава :) А дъщерите ти са като приказни феи и не мога да не обърна внимание на страхотния тоалет в бяло на дъщеричката ти на снимката по средата горе. Много ми харесва!

    Надявам се скоро да поема щафетата за играта с въпроси и отговори и в моя позабравен напоследък блог.

    Желая ти приятна и уютна вечер на теб и на всички почитатели на цветната ти страничка :)

    ОтговорИзтриване
  9. Mария,

    nай-напред бих желала да те поздравя: дъщеричките ти са наистина много мили! Нека винаги са тъй прекрасни и усмихнати, нека и занапред се гордееш с тях и радваш заедно с тях!
    Разбирам колко щастлив до болка, толкова интензивно е усещането, се чувства човек в гората и в планината! Колко малък и едновременно с това колко голям може да се почувства там, на върха.. с вятър в косите, в лека замая, с доволна умора и свободно, безкрайно леко сърце, с душа, която се рее високо - над всички и всичко..
    От все сърце ти пожелавам, Мария: нека и занапред те радват всички тези значими, близки за теб хора, животинки, растения.. всички малки и големи неща. Запази и занапред усмивката и чувството си за хумор, оптимизъм, темперамент и колорит!

    Поздрави и :-)

    ОтговорИзтриване
  10. Ясмина,Иван Христов, pep-4o,Еoc, Мария, Дани, Диани, myhappypond, Дими, развълнувахте ме с вашите коментари,толкова мили думи сте ми написали,започнаха да ми се мокрят очите.....Благодаря ви, че ви има!

    ОтговорИзтриване
  11. :))))
    то всичко си е казано вече!

    ОтговорИзтриване
  12. Както винаги споделените с нас,твои мисли и чувства предизвикват възторжени чувства за безкрайни обич, щастие, любов и преданост към близки и приятели. Поне аз изпитвам подобни усещания. И не мога да не споделя с теб,че животът е една магия, а ние сме добри вълшебници и ако някой те обикне именно заради сърцето, душата и умът ти, то ти тогава си перфектната жена.
    Пожелавам ти да бъдеш винаги такава!
    СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ !
    Между другото филмът много ми хареса.

    ОтговорИзтриване
  13. Шастието осмисля живота ни, придава му реланост, без него всичко е привидно, без същност.Щастието е в ръцете на човека и само, ако той поиска може да го има в живота си.
    Не го изпускай от ръце!

    ОтговорИзтриване
  14. Благодаря за споделеното,много интересно и увлекателно разказано!
    Прекрасни,красиви дъщери,да са живи и здрави!

    Драго ми е,че виждам сродна душа относно ските и планината.Прочетох стари твои публикации.Ходенето рано сутрин,когато даже още ги няма лифтаджиите,а пистите са масло е и наше мото с половинката ми:)...с който също имаме дълга,свързваща ни ски-история....

    Пожелавам всичко най-добро на цялото ви семейство!

    ОтговорИзтриване
  15. Здравей! Аз също съм Мария, прочетих твоя пост и се запалих - открих сродна душа. Много хубаво написано, докосва душата и създава топло настроение за целия ден. Сега ровя в блога ти и чета с удоволствие за пътувания, цветя и поезия. Успех!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре дошла тук, Мария! Стана ми много драго от твоя мил коментар и ще се радвам, ако си успяла да се забавлаваш на моите странички!
      Мария

      Изтриване
    2. Здравей! Аз съм Ирина и съм учудена и вдъхновена (странна комбинация от усещания) от твоя профил. Странно, все едно четях засебе си и то точно така, както аз самата бих се обрисувала (всъщност една от малкото разлики е, че аз хич, ама хич не мога да рисувам:) А иначе - зодията е телец, момичетата ми са две - пораснали, красиви и успешни, обичам да пътувам, да правя любителдси снимки... и още и още! Радвам се, че те открих, Пепеляшке:)))

      Изтриване
  16. Добре дошла, Ирина, в моя шарен тюрлю-гювеч, наречен блог! Усмихнах се и аз на твоя коментар, драго ми е че си открила толкова неща от себе си в моя профил, и че има и други хора от мойта порода.Надявам се, че ще си харесаш и нещо друго тук и дано ти е забавно!
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
  17. Здравей, Пепеляшке! Страхотен блог имаш! От известно време наминавам насам, понеже мъжът ми е поклонник на турската кухня, та покрай него и аз:) Така, от ястие на ястие, все при теб ме водеше чичо Гугъл... Винаги блогът ти ми е правел много приятно впечатление при тези мои епизодични посещения, но днес се зачетох по-подробно и ми се прииска да изразя радостта си, че открих такова слънчево, цветно и позитивно местенце в нета:) Страшно ме радва начинът ти на изразяване и отношението ти към живота! Пожелавам ти на лицето ти винаги да грее усмивка, а душата ти да прелива от цветове! Попътен вртър!

    Александра

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Александра, изключително съм трогната от милите думи, които си ми написала. Радвам се много, че ти харесва тук и че ползваш мои рецепти - то май от турската кухня нямам много, макар че и аз съм и върл фен!Благодаря ти още веднъж за това че се отбиваш, за това че ми се доверяваш, затова че се забавляваш тук - за мен това е голяма награда!
      С усмивка
      Мария

      Изтриване
  18. Здравей Пепеляшке! Най-напред, аз искам да съм щастлива, макар и нездрава. Откровено болна. Щастлива съм, като теб, когато съм на път.
    Четейки, ми дойде идея да напиша своите преживявания в градове, красиви магазини и в чужди планини. Бих се радвала да контактувам с теб, макар и да си бъбривка.:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диана Стоева, добре дошла тук.Ще се радвам да прочета един ден разказаните твои преживявания, желая ти успех!

      Изтриване
  19. Здравейте, Мария! :)
    Много съм щастлива,че открих блога Ви! Ех,колко интересно и колоритно описвате всичко!:)Браво! :)
    Хареса ми и ригатони тортата :)Единственият и проблем ,като на всяка торта е,че ''разваля линията'' :)Моите хора са на диета и май ще трябва да я хапвам сама,но ще е в реда на чакащите вкусотии за приготвяне :)
    И ние обичаме много да пътуваме,да изкачваме планините,да спортуваме и да си приготвяме вкусни неща за хапване :).Следващата ни дестинация е една седмица в Италия и Рилските езера в България.
    Би ли ни препораъчала някой по-специален ресторант в Рим,който ти е харесал?

    Приятен и ползотворен ден от мен,

    Мариана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Мариана! Добре дошла тук и ти благодаря за одобрението.
      За съжаление, нямам координати на Римски ресторанти. В чужбина аз избирам кръчмички встрани от туристопотока, където има много хора и особено ако са местни - това е моето място.Иначе виж в Трипадвайзър-а, там хората споделят много за тези неща, с адреси и може оттам да си харесаш нещо. Приятна Римска седмица!

      Изтриване
  20. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  21. Здравей, Мария! Ето и поредното Откриване На Твоя Блог, Пепеляшке! Аз съм Албена и днес си търсих рецепта за вишновка. Та много ми хареса твоят еликсир и от дума на дума....зачетох се...
    Харесва ми и за щастието, и за момичетата (имам две порастнали момчета!), и за градинката, за зодия Телец (и аз), за пътуването и снимките....
    Забелязала съм колко често хората преоткриват себе си в някой друг. "Все едно чета за себе си..." Значи ще ми е интересно да чета! А хубавите четива са също щастие.
    Радвам се, че реших да правя вишновка! До нови срещи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре дошла, Албена! Харесва ми да наминават повече "шарени" люде тук, в блога!
      И аз се радвам, че си решила да правиш вишновка....
      М

      Изтриване