07 януари 2010

КОЛЕДА е добре дошла- имаме си медени сладки и къщичка....



Малката ми дъщеря с нетърпение очакваше прибирането на сестра си от Лондон, с нетърпение очакваше да украсят елхата, с нетърпение очакваше правенето на Коледните сладки, които по принцип са тяхно дело от години..../това са сладките им от минали години/







Този път обаче неволно или не, малката ми дъщеричка предизвика сестра си с думите "Како, защо не вземеш да направиш първата си къща от медени курабийки, нали ще ставаш архитект....?" Каката не само прие предизвикателството, ами реши, че правенето на каква да е къщичка ще е твърде лесно,затова тя ще направи макет точно на нашата къща от курабии.....Най-напред се консултирах за цялото сладко-къщо-правене с мойта дружка Вкусната Йоли, за което й благодаря !
И се отпочна рисуване на шаблони :



Малката омеси тестото :



Необходимите продукти за тестото са :
5 чаени чаши брашно
3 яйца
3 - 4 суп.л.мед
1/2 ч.чаша кафява захар
1/2 ч.ч. олио или разтопено масло
1 ч.л.сода
сок от половин лимон и малко настъргана лим.кора
канела
млян карамфил
джинджифил
кардамон
От всяка от подправките по около 1-2 ч.л., според вкуса ви.
Изсипва се содата в меда и едно по едно яйцата, захарта, ост.съставки и накрая брашното- пресято през сито. Омесва се тестото.Може да се ползва веднага, а може и да си чака реда в хладилника....
После децата изрязаха шаблоните от разточеното тесто - разточва се дебела кора върху добре набрашнена повърхност до получаване лист с дебелина половин см. Добре, че Йоли, ме посъветва да режат медените стени направо върху хартията за печене и с нея да пренасят в тавата...





Изпекоха стените на къщата:



И дойде ред на най-трудното - конструирането и слепването на къщата.... с айсинг. Айсинга малката ми щерка направи по обстойните указания от блоговете на Милена,Диани и Ирина.
Тук вече и аз се включих, защото стана много интересно, за да го изпусна....С пош намазахме ръбовете на стените и построихме къщата, като я подпирахме с чаши до стягането на айсинга - стана лесно, аз си мислех, че още тук ще се провалим.



Едва изчакахме да постегне айсинга и сложихме покрива:





Оставихме за час-два да стегне напълно и направихме снега по покрива:



После аз оформих прозорците и пътечката:








а дъщеря ми направи снежен човек :



елхички :





еленчета :



И наистина къщата стана едно доста прилично, но пък и вкусно подобие на нашата......




Децата бяха направили 4 дози от тестото за медени сладки, та стигна за къщата и дори остана....Останалото тесто разделихме в 3 купи, като :
-в едната прибавихме ситно смлени бадеми,
-в другата прибавихме кокосови стърготини,
-остана и една в оригиналния си вид.
Идеята за прибавянето на бадемите и кокоса, "откраднахме " от блога на ДИМА.
Така изпекохме 3 вида невероятно вкусни и ароматни сладки с различни вкусове и ухания. И с много различни форми....


А и с различна украса :











- това трябвало да съм аз ! А, myhappypond, виж в какви цветове са ми направили стайлинга децата, само гетите, които ми подари в твоя блог, ще довършат напълно портрета ми.....
Изобщо декорацията е една голяма забава...

Сега вече, къщата е красиво украсена, ухае на канела, мед, кокос, бадеми и джинджифил, имаме си купища сладки и медена къщурка, и ....Коледата вече е добре дошла !



-------------------------------------------------------------------

25 коментара:
ghost13 каза...
AХ ако знае как ти завиджам за помощничките :-)
Имаш чудесни дъщери, много трудолюбиви и умятни....
Поздрави и весело изкарване на Коледните празници!

21 декември 2009 19:52
Ивейн каза...
Тъкмо си помислих, че тази къщичка е по-различна от другите, които съм виждала...И как няма да е, като се е вихрил архитект(или почти архитект-въпрос на време).Страхотно забавление е било!
Хубави празници ви желая!

21 декември 2009 20:13
Aquawoman каза...
Браво на каката! Прекрасен първи опит, ще стане архитект от нея ;)

21 декември 2009 20:37
Златина каза...
Бравоооооо!
Прекрасно изпълнение! :)

21 декември 2009 21:09
Milen@ каза...
Приказна къщичка сте направили! Браво на вас! И аз ти завидях за помощничките :-) Страхотни са! Радвам се, че постът за айсинга ви е бил полезен.
Весели празници!

Поздрави, Милена

21 декември 2009 21:57
myhappypond каза...
Пепеляшке!!! Останах безмълвна пред тази приказна красота, която сте сътворили с дъщеричките ти! :)))) Толкова са изящни и красиви и сладките и къщичката и твоята фигурка макар и без гетите! Напълнихте ми очите и сърцето. Желая ви винаги да сте така задружни, сплотени и усмихнати! Поздарв най-сърдечен :))))

21 декември 2009 22:25
Capricce каза...
Браво на момичето ! Наистина добър проект :)))
По различна е и създава усещане за простор.....:)))
Браво и на малката помощничка, и на мама също, която е отгледала такива деца :)
Весела Коледа на вашето мило семейство, Мария :)
И нека....
Да вали щастие!
Да натрупа здраве!
Да не се топи надеждата!
Да ни топли любовта!

Сърдечен поздрав :)))

21 декември 2009 22:43
Ирина Купенска каза...
Невероятна е къщичката!
Поздравления за дъщерите ти, справили са се страхотно! Определено Коледа за вас ще бъде много вкусна :-)

Поздрави!

21 декември 2009 22:53
di_ani каза...
Мария,
онемях...прекрасна е!!!
Вълшебствата по Коледа вече са при вас!
Поздравления за главния архитект,
за малката сладкарка и
за теб, щастливата майка.
Имаш награда при мен,
весели празници, Диана

22 декември 2009 09:13
Ирония Идиотова каза...
И това ще го изядете?? Грехота!!!:)))))))
Страхотно е;))) Браво. Аз с моите няколко леви ръце за такава къщурка само бих си мечтала:)
Весели празници!:)

22 декември 2009 09:15
Йоланта Делибозова каза...
Никога не съм виждала такава красива къща. Просто нямам думи да изкажа възхищението си! Моля те да целунеш двете си великолепни момичета от мен. Много им благодаря за доверието,което имат към мен и кулинарните ми предложения.Къщата наистина е великолепна,изпълнението е перфектно,а снимките ти отново са страхотни.Весели празници мила приятелко,много топлота и обич да има в дома ви и все така да се гордееш с чудесните си деца. Бог да ви пази.

22 декември 2009 10:30
Dimitrana S. каза...
Аууу.. Мария! :-)))

Не знам какво да кажа - очарована съм!
Къщата е страхотна! И сладките, и снимките.. постоянно скролвам пишейки коментара и все поглеждам :-)
Веселие и уют, празничност и коледно настроение е вградено в медената къща, а сега тя на свой ред го излъчва: Браво!

Сърдечен поздрав за теб и още много специални поздравления за сръчните ръце на дъщерички! Бъдете здрави!

Весели и честитi празници! :-)

22 декември 2009 10:44
Veronika каза...
Ne samo krasivi,no i talantlivi.Use6tam kak 6te ima i vtori arhitekt v semeistvoto.Takiva deca se rajdat kato se praviat na lunna svetlina.Veseli i 6tastlivi praznici za cialoto semeistvo.

22 декември 2009 14:03
Валентин Михалев каза...
Лелееееее, това си е достойно за възхищение :)))

Весела Коледа

22 декември 2009 15:19
momenti-momenti каза...
:))))))) Усмихна ме. Благодаря и много щастливи празници!

22 декември 2009 17:48
Еoc каза...
Страхотна идея, прекрасно изпълнение! Много добър екип сте :) Поздрави и прекрасни празници желая на цялото ти семейство, Пепеляшка :)

22 декември 2009 19:25
brazilka каза...
Нямам думи, прекрасна е!Това е най - красивата къщичка, която съм виждала. Толкова е оригинална, поздравления и на трите ви. Весело посрещане на празниците!

22 декември 2009 20:53
krasi vasileva каза...
Невероятно !!!.Много здраве, щастие и любов!

23 декември 2009 16:47
пепеляшка каза...
О, колко много гости съм имала.....!
Благодаря на всички ви за прекрасните думи, макар че някои от вас са правили такива съвършени къщички, че им благодаря и за толерантността ! Но, направата на къщурката и сладките ни забавляваха истински и сигурна съм, че това ще е миг, който всеки от семейството ми ще носи, като скъп семеен спомен от тази Коледа ! Тези спомени са най-незабравими и истински !
Желая и на вас една топла и уютна Коледа, с любимите хора около вас ! И с най-прекрасните спомени....и подаръци !
Пепеляшка

23 декември 2009 19:32
Drago каза...
Весели празници и от мен Пепеляшка!

Бъдете здрави и все така щастливи! :))

Завиждам ви искрено и ви се радвам! :))

А къщичката е наистина неповторима!!!

24 декември 2009 01:16
Nanita каза...
Тази публикация е премахната от автора.
25 декември 2009 10:55
Nanita каза...
Честита Коледа !Топлина в дома ти,здраве и късмет за цялото ти семейство!Весели празници!

25 декември 2009 11:00
Milen@ каза...
Честито Рождество Христово!
Мир, любов и светлина!

Сърдечен поздрав, Милена

25 декември 2009 13:12
Еoc каза...
Пепеляшка, нека Новата година за теб и семейството ти да бъде здрава, успешна и много щастлива!

31 декември 2009 13:52
пепеляшка каза...
Драго,Нанита, Милена,Еос,
желая ви приказно Новогодишно тържество !

И до нови срещи през Новата година !
Пепеляшка

31 декември 2009 16:50

Няма коментари:

Публикуване на коментар