23 септември 2013

SOZOPOLING............................











Моля те, слънце

10/11/2012

Моля те, слънце, погрей за утеха.
Имам в багажа си шарена дреха.
Имам в обувките пясък от плажа.
Имам на майка две думи да кажа.
Имам и студ, по-дълбок от морето.
Цялото топло ми беше отнето.
Цялото лято на юг емигрира.
Слънце – стотинка. Капачка от бира.
Слънце – рисунка във детска градина.
Хапче, наронено наполовина.
Въздуха хапя. Дъхът ми не стига.
Дрехата ми е корица на книга.
Аз съм история. Разказ записан.
Спомен на пътник, във мисли улисан.
Губя се зиме. Намирам се лете.
Слънчице, слънце, стопли ми ръцете.

МАРИЯ ДОНЕВА







































20 коментара:

  1. Разгледах безсловесните снимки. Няма нужда от излишни думи, стиховете казват всичко. Вече усещам, че имам пясък от плажа в обувките си...А колко е хубаво да виждаме слънцето като рисунка от детската градина!!! Поздрави на Мария за невероятната естетика...АНА

    ОтговорИзтриване
  2. Ей, момиче, стопли ми душата! За кой ли път....

    ОтговорИзтриване
  3. красиво, ще ми липсва :) сега е време да се насладим и на други есенно-зимни удоволствия :)

    ОтговорИзтриване
  4. Смълчана лодка, тъжни шезлонги, унили чадъри, заключени врати, спящ прозорец, узряла смокиня, тераса без пране, стъпка в пясъка......
    Знам какво ми казваш. Но не е тъжно. Просто мигът на очакването е маааалко по-дълъг.......

    ОтговорИзтриване
  5. Носталгично:( По отминалото лято ,по отминалата младост.......

    ОтговорИзтриване
  6. Умееш да разказваш и само със снимки! Притежаваш невероятен талант да придаваш и изразяваш емоции, винаги е удоволствие да прочета и разгледам споделеното от теб! Прекрасна си, Мария!

    ОтговорИзтриване
  7. Понякога с малко се казва много... Страхотно! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Снимките са много хубави ! Съжалих,че Созопол е на една ръка разстояние, а, съм пропуснала поредното лято да му се насладя .. Всъщност, хубавото на този репортаж е,че показва уникалността на града и морето в сезона, когато са истински, умиротворени и най- красиви - през есента ... след "Аполония".

    ОтговорИзтриване
  9. Еее, Марийче, и ти като мен си се повлякла натам;) Тая, предобрената къща и аз бая се чудех дали да не снимам. Прекрасно настроение ми създаде, да знаеш;) Ама ти си знаеш, нали?;)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  10. Еххх, какъв омагьосващ дух на лято витае в снимките ти. Стихотворението на Мария е чудесно, на мен ми се завъртя друго. За края на лятото в Созопол

    Циганското лято

    Ще стегне куфарите циганското лято.
    Созопол ще се свие - опустял до бяло.
    Морето мрачно ще оближе от скалите
    следите на горещото ми тяло.

    Ще приберат сергиите фалшивото си злато.
    Под сухите стрехи ще легнат лодки.
    През сънищата зимни ще вървят жените,
    сушените сафриди, гларуси и котки.

    Но още сме солени, хубави и плажни.
    Созопол е преляла халба бира.
    Как разточителни сме в края на сезона,
    когато лятото почти умира.

    Когато и последният художник
    последното момиче нарисува,
    когато рокерите оседлаят коня -
    тогава с лятото ще се сбогувам.

    Л. Калудов

    ОтговорИзтриване
  11. Колко много разказа без думи,Мария!На онова столче с одеалцето и ние закусвахме и пихме кафенце преди две лета.Тази година на младша пак й се ходеше,ама то къде да обрише човек по-напред?Дано му отделим един уикенд догодина и благодаря за прекрасната разходка!

    ОтговорИзтриване
  12. Красиво и завладяващо кътче.....благодаря за разходката,Марийче!

    ОтговорИзтриване
  13. Чудни снимки. Не съм виждала Созопол от много време от този ъгъл, който е показан тук. Спокойствието, което струи от кадрите... отдавна го бях забравила. Наистина е красиво!

    ОтговорИзтриване
  14. Красота ... във снимки и във стих :)
    Имам фафорит : снимката със слънчогледа и стихчето за Слънцето :)
    Приемам ги като подарък за мен *

    ОтговорИзтриване
  15. Здравейте Мария! Сега видях снимките, точно в тоя студ! Какво бягство направих с тях !! Прекрасно и с надежда за времето що е... и т.н. Благодаря! Сега малко лепкаво споделяне. Мария, тази седмица разбрах,че съм развила зависимост към вашите мариновани гъби кладница. прочетох рецептата преди месеци и сега ги направих. От понеделник до днес - 4 килограма. Ако така ще я караме вкъщи ще гъбясаме...Предлагам ви и едно мързеливо подобрение. Към марината прибавих 1 чаша топла вода, в която са бланширани гъбите и в нея разтворих 1 кубче гъбен бульон. Трябва да се внимава за количеството сол, защото бульона с е солен. Пак ви блягодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, и у нас е така - имаме един постоянен буркан в хладилника......Мерси за идеята с кубчето бульон, сигурна съм, че ще стане много вкусно, но аз не ползвам никакви кубчета - против съм тази химия във форма на кубче и не нарушавам принципите си за никаква кауза, дори чревоугодническата такава.....Просто съм върл почитател на чистата, домашна храна!
      Аз ти благодаря за милия коментар!
      С усмивка
      Мария

      Изтриване
  16. Забравих. Много сполучлива комбинация. Кралски печурки и кладница или само с кралски печурки. Като изтънчен кулинар, мисля ,че ще оцениш по-насителия гъбен вкус. Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, пробвала съм всякакви комбинации от гъби - дори веднъж достигнах до микс от 9 различни вида, стана уникално. Нооо..., предпочитам да използвам приоритетно кладница, защото тя е много полезна, и искам да присъства в нашето меню, а не познавам друг така вкусен начин за нейното използване.

      Изтриване
  17. Прекрасни снимки,Мария(Пепеляшке!Поздравления! Прави ми впечатление, че снимките не са от едно и също място - има и от Харманите, от Буджака, от "Созополис". Всяка година съм минимум 10 дни в Созопол (обикновено през август). Любим град ми е. Доставя ми удоволствие да съм на Централния плаж по цял ден, а вече да гледам Стария град или от терасата на базата или от ресторанта. Прекрасно е да заспиваш под галещия шум на прибоя.Всяко лято има нещо ново, нещо достроено, нещо облагородено. Искам да те поздравя и за прекрасните рецепти. Невероятно ме зарадва рецептата ти за "сельодка под шубой". Задължително ще я изпробвам. До сега тази прекрасна салата си я купувах от "Берьозка". Адмирации и за другите рецепти - копирах си няколко. Когато намеря време да ги направя ще се похваля, разбира се.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за така милите думи. За нашето море/ и планини също, хаха/ имам много публикации, с много снимки и нови кътчета. Сега подготвям последната, от това лято. Ами не бива само да хейтим родното, защото и то си има своите красоти...
      Поздрави
      Мария

      Изтриване