21 ноември 2011

ВЕРОНА /VERONA/ - БАЛКОН-ИТЕ НА ЖУЛИЕТА и други балконски и цветни истории...!


БАЛКОН-ИТЕ.....,
да-а-а, в буквален и преносен смисъл....
Защото освен балкона,
от който уж Жулиета е флиртувала с клетият влюбен Ромео....
има и едни други "балкони".
Бях изумена да видя, че народа  се е наредил на опашка,
за да пипне и се снима с металната,  ледена  гръд на Жулиета. 
Всъщност  невероятните архитектурни паметници
за тях прочетете - ТУК
 из цяла Верона, бяха доста   безлюдни /за наш късмет!/....
то целият туристически поток бил тук - в къщата на Жулиета.

Не знам в чий гениален мозък, през 1936 година, се е родила идеята да се пристрои този балкон към къщата, но с него  се  е "пришила"  тук и цялата романтика от Шекспировите любовни куплети. И по мое скромно мнение, и на тоз човечец едно паметниче  трябва му спретнат нейде наоколо, заради тълпите туристи..милионите туристи, за които притегателна сила са измислиците, красивите и романтични измислици....


Да си призная, в началото  си рекох "Егати еротоманите!", а аз си мислех, че моя човек в къщи е  тежък случай! Обаче, то работата била друга - като пипнеш гърдата на Жулиета и те чакала щастлива и дълговечна любов...Само дано не е  като на двамата влюбени от Верона, че то баш тяхната любов  е нито щастлива, нито дълговечна, но за сметка на това - овековечена по всички възможни начини! И по някаква такава причина, екземпляри от всякаква раса и пол подскачат да пипнат "балкончето" на Жулиета. Но..лошо няма, защото  всичко е продиктувано от една единствена думичка - ЛЮБОВ....


All You Need Is Love   - пееха Битълс.
All You Need Is Love    - "крещят" тълпите туристи от цял свят,
които идват тук
и се подписват,
и пишат желания на  листчета,
и закачат катинарчета,
и си лепят дъвките,
и си завързват панделките,
и държат в ръка бронзовата плът на Жулиета.....
Да, луда работа ви казвам...


Дори и вечер, когато тук е затворено и спокойно, на входа има напориста тълпа зяпачи...


А можете да си купите и "любовна" паста за спомен :


Във Верона обаче има и едни други, също много красиви и привлекателни  балкончета, прозорчета, тераски из целият град.....от които аз бях запленена. Те там са толкова много, и толкова колоритни и изящни, че един цял ден човек може да си отдели само да зяпа нагоре към  балконите на наследниците на Монтеки и Капулети. Човек, като мене де, който по принцип и по рождение обича да зяпа и да се захласва.....


А от всяко балконче наднича цветенце.....то всъщност само за цвете има място на тези балкончета, толкова са миниатюрни. Е, може все пак някое девойче, мечтаещо да стане съвременната Жулиета,  да успее да покаже кръшто телце и да завърти флиртче с някой потомък на Ромео....бая ще се поозори обаче!




Толкова  кукленски са тези балкони - супер нефункционални, но ...дантелени и колоритни, усмихнати и  изваяни, приказни и все различни..... накацали из целия град, като украшения по фасадите на сградите!




И прозорчетата ме очароваха.....









И като се уморих да надничам по хорските балкони, посетихме едно релаксиращо местенце - ренесансовата градина Giardino Giusti. Най-старата й част  е оформена още през втората половина на ХV век.

Цветни лехи, старинни статуи, пещери в туфи, ромолещи фонтани, цитрусови оранжерии, всички  разположени по протежение на булевард от стройни кипариси, докосващи небето.


Много впечатляващ лабиринт от жив плет, проектиран още през 1786 година. О боже, на какъв ли хал са били моите праотци по това време из родните вилаети и дали  някой е дръзвал дори да мечтае за такова градинско великолепие!?....Не ми се разсъждава по тоз въпрос, че се натъжавам..... 


Е, аз не можах да намеря правилният път за изход от лабиринта, разбира се! Но..благоверният пък се възгордя, защото се справи много бързо и много успешно.....ама той винаги е бил по-умната половинка на нашата семейна единица!

 Други индивиди в парка почти нямаше - 3-ма души може би,
затова градината беше истинско скривалище от градската шумотевица .
С изумителна гледка към града от най-високата тераса на градината -
не снимах, че бях тотално баялдисала.....
30 минути по-късно и  2-3  изпити ледени Шприца с разни глезотийки ала италиано,
и съм отново във форма, и готова за нови туристически геройства ! 
 /Шприц е популярен коктейл на основата на Просеко, за който съм писала -  ТУК /,


Градината е сравнително малка. Входа е 6 евро. И макар че е един оазис от зеленина и спокойствие, тази цена ми се струва височка. Е, за Вила Карлота на езерото Комо се плаща 8 евра, но там можеш  да се разхождаш не само в изумителната градина, но  и в разкошния музей.. Няма място за сравнение, разбира се, защото приказните паркове на Лондон са свободни за посещение и народа щъка из тях ден и нощ, парка Гюел в Барселона  и парка в Турският град Ескишехир  също са без такса вход.......Ясно е, че тази градина е ренесансов шедьовър и е трудоемка за подръжка, но все пак цената й е доста пресилена, според мен...Но то пък какво ли са 6 евра за Италия - едни спагети струват повече.....но за нискобюджетният булгар-булгар  турист 6 евро са си ЦЕЛИ 6 евро....
И понеже из целият град се реят любовни пеперуди и
навсякъде витае духа на двамата влюбени Веронци,
и на мен ми стана едно леко и пърхащо,  ъ-ъ....любовно някак на душата...!
Хм, уж съм от стара коза яре,
ама и аз  се поддадох на магията наречена ЛЮБОВ.....
и се влюбих безвъзвратно
 в този великолепен град ВЕРОНА!
Много влюбчиво магаре съм си от малка,
посетя ли красиво място и хоп....
 падам в плен на любовта имидиатли! 
Но какво пък....нали
All You Need Is Love
Да....All You Need Is Love !!


P.S. Ето и другите градини и паркове,
за които съм писала  -
 всяко такова местенце носи своя, неповторима красота!

15 коментара:

  1. Ей, Пепеляшка, страхотна си - толкова е хубаво тук, усмихвам се и ми става цветно и приятно за целият ден! Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  2. Пепеляшка, вече се уморих да ти благодаря и да повтарям едно и също - тук е наистина оазис за душата! И очите! Добро начало на седмицата - с усмивка!Благодарим ти от сърце-
    Надежда и офис

    ОтговорИзтриване
  3. Иванка Блажева21 ноември 2011 г. в 12:08

    Обичам този блог!Пристрастена съм към него, всеки ден отварям и отварям, в очакване на нови неща- благодаря ти за удоволствието, Пепеляшке!
    Иванка Блажева

    ОтговорИзтриване
  4. Мария,господ сили,здраве и пари да ти дава/че то без тях не става/ да ходиш,снимаш и показваш и на нас!Пак ми поднесе балсам за душата,която копнее от всичко най-много за градини,зеленини,саксийки,цветенца и прочие красоти. евро ги давам одма щом е за парк или градина,щото се разтапям от кеф в тях.
    Благодаря за този чудесен разказ!
    Караш ме и аз задочно да се влюбвам в Италия!

    Хубав празник ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  5. Заплес ама с класа! :))

    Мария, така ми беше приятно точно ти да ме гиднеш из любовна Верона сред тази пъстра архитектурна бъркотия с все китните ажурени балкони, разностилни и все стилни прозорци и порти и чисто пролетното зелено на парковете...все едно пролет, да.

    Да ти е здраво и щастливо семейството! Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Пепеляшка, два пъти съм ходила във Верона, но май съм била сляпа за много от интересните неща.Благодаря ти, че чрез теб я преоткрих и ми отвори очите. Ти имаш око и сърце да снимаш и разказваш, браво!
    С признателност и признание
    Вяра

    ОтговорИзтриване
  7. Мария, благодаря ти за чудесния разказ и зареждането с добро настроение! Много ми хареса да открия Верона пре твоите очи, в цялата й пъстрота и многообразие!
    Сърдечни поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Мария, и аз да потвърдя -
    много ми харесва да преоткривам, а в някои случаи и откривам, тези места, чрез теб.
    Чудесен поглед, разказ, снимки - пъстрота,настроение и красота.
    Благодаря, ти,
    поздрави и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  9. Мария, привет от мен :)Страхотен разказ и хубави снимки. Аз обаче се почувствах особенно добре четейки и разхождайки се из Верона заедно с теб. Защото бях там преди около 1 год. и сега с теб се върнах отново там. Аз също бях от онези безумни туристи, които чакаха на дългата опашка да се качат и снимат с Жулиета и нейната гръд.:))) Знам, че градът е хубав и тези малки и сладурски тераси окичени с много цветя, ме впечатлиха и във Венеци. Много са красиви, снимай и продължавай да ни показваш хубавите места по света.
    Поздрави!!!!

    ОтговорИзтриване
  10. Пепеляшка, пореден шедьовър! Пишеш, като завършен журналист и творец - живо и естествено, с настроение и премерена доза хумор! Много професионалисти биха ти завидели за дар словото и изказа! Възхитена съм! И чакам с нетърпение Венецията!
    Пепа

    ОтговорИзтриване
  11. Приказни снимки, Мария! Умееш сладкодумно да разказваш и показваш невероятната красота край теб. Благодаря, за поредната доза наслада за очите и душата! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря!Върна ме отново във Верона и "само да те питам моят подпис стои ли още там"

    ОтговорИзтриване
  13. Балкончето на Жулиета е точното описание на това ка се прави икономически печеливш туризъм и няма лошо де... амаа...

    Обаче другите бакончета и прозорчета са магични и сякаш наистина са балкончета за цветя. Страхотни снимки, страхотен разказ, благодаря!

    ОтговорИзтриване