01 септември 2010

ПЕЧЕНИ СИНИ СЛИВИ за зимата.....


Това   комай е единствената зимнина, която приготвям. Иначе замразявам промишлени количества боровинки, ягоди, арония,  малини, кайсии, които слагам в   плодова салата, сладкиши ...  А замразените сини сливи използвам и за тази разкошотия - Торта Шалаш по Руслан Мъйнов
Но ....тези печени сливи обичаме много, дори няколко буркана имаха невероятния тур-шанс да заминат чак за   Лондон .



Необходими са ни:
 


5 кг сини сливи,
650 гр захар,
щипка карамфил,
2 пръчки канела,
орехи, на око, колкото повече е подобре - може и без тях, но си е по-вкусно, ако ги има,
буркани с винтови капачки.
От това количество стават около 5 големи буркана. Аз правя двойна доза.


Сливите разцепвам на половинки и всичко поставям в голяма тава. И във фурната....Ние ги обичаме по- суровички и хрупкави и с повече сосче. Вода не се слага!! 


Когато преценя, че са готови /зависи колко искате да са изпечени и колко сос да остане.../, много бързо изсипвам в бурканите, завинтвам здраво капачките и обръщам, докато изстинат. После прибирам на хладно.
Да ви е сладко!





23 коментара:

  1. Ellerinize sağlık. Çok güzel ve leziz olmuşlar. Çok iştah açıcı görünüyorlar.

    Saygılar.

    ОтговорИзтриване
  2. хареса ми това за тур-шанса на сливите :). Исках да те питам на колко градуса ги печеш и карамфилът стрит ли да е? Благодаря за рецептата. Обичаме сини сливи и ще пробвам. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Fuat Gencal, THANK you !
    Мира, сливите пека на 200 Градуса и на двата реотана. Карамфила ми беше изостанал и малко ситно стрит, но иначе можеш да сложиш нестрит и после да го махнеш.Слагам много малко, не смея да рискувам с големи количества,заради силния аромат.
    Дори в момента правя такива печени сливи в малка тавичка, вътре с една орехова ядка, ей така за десерт и дневна консумация...
    А сутрин на закуска в киселото мляко е много добра комбинация.
    Хубав септември и дано имаме слънчево циганско лято !

    ОтговорИзтриване
  4. Здравей, рецепта-изкушение си споделила :) И у дома това лакомство е на почит.
    Имам молба: би ли споделила за замразяването на плодовете? Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  5. Чудна рецепта!
    С орехче и каранфил ммм...изкушение!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Лара, добре си дошла!
    Плодовете, които искам да замразявам измивам, изчиствам /ако имат костилки- сини сливи, кайсии, праскови, вишни/, оставям да се изтече водата за час в гевгир и поставям в торбички- по малко, като преценям кое за какво ми трябва. За плодови салати си правя микс от боровинки, малини, арония, и направо после слагам в салатата. Същата комбинация използвам и в кисело мляко и мед, с някакво мюсли и става чудесна здравословна закуска.От някои правя сладкиши, така че преценям по колко ми е нужно. Повечето плодове се слепват при замразяването и после трудно се отделя нужното количество. Понеже не правя компоти, а и смятам, че това е много по-оптимален начин за запазване на витамините , свежест от лятото....

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасни са сливите ти :)
    И аз тази година реших да сложа пресни във фризер,
    но с това ме изкуши :)
    ПОздрави и дълго циганско лято!

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасни са, тъкмо наблягам на тях последната седмица. А свекърва ми ги пече по този начин, само сливи.

    Решила съм тази година да правя рачел - тиква, сини сливи и орехи. Баба ми го правеше така - най-вкусното сладко на детството:)

    ОтговорИзтриване
  9. Марта, това за рачела звучи страхотно, но ми се струва много сложно- не се ли ползва гасена вар за него? Сподели после като направиш, моля!
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
  10. Виж само кога ти отговарям! Скоро търсих рецептата ти за печени сливи и видях, че съм пропуснала да ти отговоря. Ползва се - да - киснат във варова вода парченцата тиква. Правих рачел преди седмица - само от тиква. Пекох два пъти по твоята рецепта сливи с орехи - голяма работа са!
    Ако намеря сини сливи - че свършват при нас, може да опитам да направя и от бабиния:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мартичка, аз се чудя къде се изгуби, а ти си се отдала на правене на сладка и рачели! Браво на теб и благодаря за доверието!
      Поздрави

      Изтриване
  11. Попаднах на блога Ви. Интересно. Мисля да се позадържам тук през свободното време. Не съм сигурна обаче дали правилно разбирам, защото аз не правя зимнини...Тези готови бурканчета със сливи заваряват ли се изобщо? Простете за невежеството...:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, не ги стерилизирам. Още врели сипвам сливите в бурканите и завинтвам капачките, от горещото те дръпват и се получава. но, държа после на хладно, дори в хладилника издържат по 2 години. Тия дни ще правя пак.....
      Поздрави и добре дошла тук
      Мария

      Изтриване
    2. Мерси за изчерпателния отговор! Ще ги пробвам да ги приготвя тези сливи, но някой ден в България. Инъче блога, кото създавате с толкова творчество и любов е едно наистина великолепно местенце създаващо душевен комфорт. Покрива интересите ми на пътешественик, а и как да останеш равнодушен към естетически добре поднесената храна, която представяте тука...?!. Не умея много добре да готвя, но все пак ми е интересно винаги да науча нещо от по-добрите а още повече когато всичко се поднася с финес, както е в блога Ви.
      Поздрави от края на света :)
      Нат.

      Изтриване
  12. Всичко е много хубаво,но трябва да е здравословна както храната,така и речта ни. Тоест : няма дума "разкошотия" и глаголна форма "преценям".Добре ,че не сте използвала "на сто процента",че блогът съвсем щеше да отпадне от списъка ми...И без това българската кирилица е в немилост,както казва проф.Тодор Варджиев. Нищо лично!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре дошъл тук, Анонимен, и мерси за забележката. Това местенце обаче е моето дневниче, моето място за "складиране" на спомени...така че, не съм длъжна да влизам в матрицата от филологически правила и бих могла да използвам дори измислени думи, ако те изразяват най-добре моите емоции, от моя свят...А в него има дума "разкошотия", както и "вкусотия", че дори и "лошотия" и те са звучни и колоритни думи и ми допадат.
      С уважение за изказаното мнение
      Мария

      Изтриване
    2. Всичко е много хубаво,но "дневничетата "не са ли нещо лично?!Ако е така,не би ли било по-подходящо да се пишат у дома,а не да се развяват като знаме...Не ,че съм против написаното-много е симпатично,а фотосите са прекрасни,но следващият път не наричайте текстовете си "дневниче"

      Изтриване
    3. защото звучи превзето "скромно"...Всъщност е израз на самовлюбеност и направо е нарцистично! Опитайте в трето лице...тогава Вие ще сте автор,а разказите -разкази.Нищо лично,това е съвет,който мога да го давам на когото си искам...не ми благодарете!

      Изтриване
    4. Е, аз може да "развявам, като знаме моите дневничета", но все пак никой не съм канила тук...нали? И имам доблестта да застана с името си зад всяка дума, дори тя да е филологически и граматически неприемлива, а не да се крия зад анонимни подхвърляния...Нищо лично!!

      Изтриване
    5. Госпожа Мария П. не обръщайте внимание на злонамерени анонимни комплексари, които с малко зазубрени правила си избиват комплексите...Надали такива хора са годни за друго нещо.:(
      Сайта Ви е прекрасен поднесен и звучащ по точно този начин. Поздрав от British Columbia,Канада в очакване на още колоритни случки от диванчето...
      Нат.

      Изтриване
  13. ...просто нЕАм време...за да потърси човек просто рецепта постоянно ти искат профил да имаш,кога си роден,защо си роден,адрес на майка ти адрес на кварталния и прочее ...отегчително е...

    ОтговорИзтриване
  14. Слага ли се лимон, лимонена киселина?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, няма нужда. Горещи ги затварям с капачката и е достатъчно.

      Изтриване