01 септември 2010

ПЕЧЕНИ СИНИ СЛИВИ за зимата.....


Това   комай е единствената зимнина, която приготвям. Иначе замразявам промишлени количества боровинки, ягоди, арония,  малини, кайсии, които слагам в   плодова салата, сладкиши ...  А замразените сини сливи използвам и за тази разкошотия - Торта Шалаш по Руслан Мъйнов
Но ....тези печени сливи обичаме много, дори няколко буркана имаха невероятния тур-шанс да заминат чак за   Лондон .



Необходими са:
 


5 кг сини сливи,
650 гр захар,
щипка карамфил,
2 пръчки канела,
орехи, на око, колкото повече е подобре - може и без тях, но си е по-вкусно, ако ги има,
буркани с винтови капачки.
От това количество стават около 5 големи буркана. Аз правя двойна доза.

Сливите разцепвам на половинки и всичко поставям в голяма тава. И във фурната....Ние ги обичаме по- суровички и хрупкави и с повече сосче. Вода не се слага!! -




Когато преценя, че са готови /зависи колко искате да са изпечени и колко сос да остане.../, много бързо изсипвам в бурканите, завинтвам здраво капачките и обръщам, докато изстинат. После прибирам на хладно.



Да ви е сладко!

11 коментара:

  1. Ellerinize sağlık. Çok güzel ve leziz olmuşlar. Çok iştah açıcı görünüyorlar.

    Saygılar.

    ОтговорИзтриване
  2. хареса ми това за тур-шанса на сливите :). Исках да те питам на колко градуса ги печеш и карамфилът стрит ли да е? Благодаря за рецептата. Обичаме сини сливи и ще пробвам. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Fuat Gencal, THANK you !
    Мира, сливите пека на 200 Градуса и на двата реотана. Карамфила ми беше изостанал и малко ситно стрит, но иначе можеш да сложиш нестрит и после да го махнеш.Слагам много малко, не смея да рискувам с големи количества,заради силния аромат.
    Дори в момента правя такива печени сливи в малка тавичка, вътре с една орехова ядка, ей така за десерт и дневна консумация...
    А сутрин на закуска в киселото мляко е много добра комбинация.
    Хубав септември и дано имаме слънчево циганско лято !

    ОтговорИзтриване
  4. Здравей, рецепта-изкушение си споделила :) И у дома това лакомство е на почит.
    Имам молба: би ли споделила за замразяването на плодовете? Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  5. Чудна рецепта!
    С орехче и каранфил ммм...изкушение!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Лара, добре си дошла!
    Плодовете, които искам да замразявам измивам, изчиствам /ако имат костилки- сини сливи, кайсии, праскови, вишни/, оставям да се изтече водата за час в гевгир и поставям в торбички- по малко, като преценям кое за какво ми трябва. За плодови салати си правя микс от боровинки, малини, арония, и направо после слагам в салатата. Същата комбинация използвам и в кисело мляко и мед, с някакво мюсли и става чудесна здравословна закуска.От някои правя сладкиши, така че преценям по колко ми е нужно. Повечето плодове се слепват при замразяването и после трудно се отделя нужното количество. Понеже не правя компоти, а и смятам, че това е много по-оптимален начин за запазване на витамините , свежест от лятото....

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасни са сливите ти :)
    И аз тази година реших да сложа пресни във фризер,
    но с това ме изкуши :)
    ПОздрави и дълго циганско лято!

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасни са, тъкмо наблягам на тях последната седмица. А свекърва ми ги пече по този начин, само сливи.

    Решила съм тази година да правя рачел - тиква, сини сливи и орехи. Баба ми го правеше така - най-вкусното сладко на детството:)

    ОтговорИзтриване
  9. Марта, това за рачела звучи страхотно, но ми се струва много сложно- не се ли ползва гасена вар за него? Сподели после като направиш, моля!
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
  10. Виж само кога ти отговарям! Скоро търсих рецептата ти за печени сливи и видях, че съм пропуснала да ти отговоря. Ползва се - да - киснат във варова вода парченцата тиква. Правих рачел преди седмица - само от тиква. Пекох два пъти по твоята рецепта сливи с орехи - голяма работа са!
    Ако намеря сини сливи - че свършват при нас, може да опитам да направя и от бабиния:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мартичка, аз се чудя къде се изгуби, а ти си се отдала на правене на сладка и рачели! Браво на теб и благодаря за доверието!
      Поздрави

      Изтриване